Foto bij 13. Keep Your Eyes Open.

Keep Your Eyes Open.

Zuchtend zat ik als enige in het nablijflokaal, over een paar uur zou het feestje van Caroline beginnen en ik moest me nog voorbereiden. Ik heb echt een hekel aan mevrouw Wrights, ik heb haar nooit gemogen en dat zou ik ook echt nooit doen. ''Mevrouw Stones u mag het lokaal verlaten.'' Ik keek mevrouw Wrights dankbaar aan. ''Dank u wel.'' Zei ik zacht terwijl ik mijn tas opraapte en vrijwel meteen het lokaal verliet. Eindelijk verlost van het nablijven, alleen nu nog snel naar huis fietsen om me voor te bereiden. Ik rende naar mijn kluisje en haalde mijn jas tevoorschijn. De boeken van elk vaak waar ik geen huiswerk voor had deed ik in mijn kluisje, zodat ik die ook niet mee hoefde te schouwen. Nadat ik mijn jas had aangetrokken, rende ik naar mijn fiets. Ik deed de fiets sleutel in mijn fiets en verliet de school met het stuur van mij fiets vast. Ik controleerde nog even of mijn tas goed vast zat zodat hij er niet vanaf zou vallen. Wanneer ik zeker wist dat ik alles had gedaan, stapte ik op mijn fiets en fietste richting mijn huis. Ik fietste langs allerlei zijwegen, maar ook op grote fietspaden. In de verte zag ik mijn huis al staan, een behoorlijk groot huis met grote openstaande ramen. Ik was er best trots op.

Eenmaal thuis aangekomen zette ik mijn fiets in de grote schuur en rende naar binnen, om vervolgens naar mijn kamer te lopen. Ik gooide mijn tas ergens in de kamer neer en keek even rond of ik ergens een jurkje had liggen, dat was niet het geval dus zou ik een jurkje in de kast moeten zoeken. Nadat ik bijna mijn hele kast overhoop had gehaald, vond ik eindelijk het perfecte jurkje, althans het jurkje dat ik in mijn hoofd had. Ja zo wou ik naar het feest gaan. Met het jurkje om mijn arm liep ik naar de badkamer. Ik pakte een klerenhanger en hing het jurkje op in de badkamer. Ik kleedde me uit en stapte de douchecabine binnen, waarnaar ik de kraan opendraaide. Binnen enkele seconden kwam er een overdosis warm water uit de douchekop. Het warme water stroomde over mijn lichaam. Een halfvolle shampoo fles stond naast me. Voorzichtig bukte ik om de shampoo fles te pakken, ik drukte erin en er kwam een klein beetje shampoo ui het flesje. Ik smeerde het spul in mijn haar totdat het één en al schuim was geworden. Ik spoelde de shampoo uit mijn haar, wanneer ik helemaal klaar was draaide ik de kraan weer dicht en stapte uit de cabine. Met een schone handdoek droogde ik me af. Vanuit mijn ooghoeken keek ik naar het jurkje, zou ik dan eindelijk zijn aandacht trekken? Een diepe zucht verliet mijn mond, ik hield van zijn lach. Zijn manier van denken sprak me aan, en dan nog zijn prachtige ogen. Ik werd bewust dat ik me even moest concentreren op het voorbereiden voor het feest. Voorzichtig haalde ik het jurkje van de hanger en trok hem aan. De sluiting deed ik dicht. Ik rende snel weer naar mijn kamer en haalde daar een paar pumps tevoorschijn. Ze pasten perfect bij het jurkje. Ook haalde ik een aantal accessoires tevoorschijn. Ik liep naar een spiegel en grimeerde mezelf nog. Goedkeurend bekeek ik mezelf in de spiegel. Ik had nog een uur, dus nog genoeg tijd om mijn haar in een mooi model te krijgen. Ik pakte een paar spelden, een borstel en een paar elastiekjes, of ik het nodig zou hebben dat wist ik nog niet. Na ruim een half uur had ik eindelijk mijn haar in een mooi model gekregen. Wanneer ik helemaal klaar was liep ik naar beneden. ''Mam ik ga!'' Riep ik net voordat ik de deur dicht sloeg. Fluitend liep ik naar het huis van Caroline, het was niet zo ver volgens mij was het maar een stuk of twintig meter lopen.

Reageer (1)


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen