Foto bij Drei.

~ Alyssa Angelica Marneaf

Ik loop naar het fietsrek en ik neem mijn fiets uit het rek. Ik zie in de verte mijn broer lopen naast een jongen. Als ze dichter bij komen zie ik dat het de jongen is die in Sander’s klas naar me keek.
‘Heey, zusje,’ zegt Sander vrolijk.
‘Heey,’ zeg ik tegen Sander en de jongen naast hem.
‘Ik ben Thomas,’ zegt de jongen ‘Sander zit bij mij in de klas.’
‘Ik ga met hem mee naar huis, heb je zin om mee te gaan?’ vraagt Sander. Ik schud mijn hoofd.
‘Ga maar en amuseer je.’
‘Maar mama is toch niet thuis,’ zegt hij. Even twijfel ik maar schud dan toch mijn hoofd.
‘Oké, amuseer je,’ zegt hij.
‘Jullie ook,’ zeg ik glimlachend en fiets weg.

Eenmaal huis plof ik me in de zetel en zap ik wat op de tv.
‘Ik kan wat huiswerk maken?’ zeg ik tegen mezelf en ik open mijn wiskunde boek om de sommen te hermaken. Dit is moeilijk. Ze zitten hier veel verder met wiskunde dan in mijn vorige school. Sander kan me hier bij helpen. Ik keek op de klok en zag dat het 17u was. De school was nu één uur en half gedaan. Zou ik hem een berichtje sturen?
Om hoe laat kom je thuis? A x
Al snel kreeg ik een berichtje terug:
Aly, ik blijf bij Thomas eten. Red je het alleen? S x
Wat een vraag, “red je het?” tuurlijk wel. Wel met een diepvriespizza maar dat vertel ik hem niet.
Tuurlijk A x
Sms ik terug. Net toen ik op weg was naar de kelder op een pizza uit de diepvries te halen, voelde ik mijn gsm trillen in mijn broekzak.
‘Hallo?’ vraag ik aan de telefoon.

Is het goed ?
Geef je mening ! (H)

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen