Foto bij 02. What About Me?

What About Me?

Tot mijn grote opluchting ging de bel, wat betekende dat de les was afgelopen. Met tas en al stond ik op om het lokaal te verlaten. ''Amelie, blijf even wil je?'' Hoorde ik mevrouw Wrights vragen, deze keer wat kalmer dan anders. Verward bleef ik achter in het lokaal terwijl de anderen naar het volgende lokaal liepen. ''Wat is er?'' Vroeg ik zacht, met mijn stem vol verwarring. Ze leunde tegen één van de tafels. ''Heb ik een slecht cijfer?'' Vroeg ik voorzichtig, op school haalde ik bijna nooit onvoldoendes waar ik best blij mee was, maar nog steeds kon ik mijn plaats houden in het populaire clubje. Ze schudde haar hoofd heen en weer. ''Ik wil dat jij de jongens deze week rond begeleid door de hele school.'' Ik keek haar aan met mijn hoofd een beetje schuin. ''Moet ik de jongens helpen met een week op school?'' Mevrouw Wrights knikte. ''Zo kun je het ook zien.'' Ik zuchtte vol opluchting, geen slecht cijfer. ''Wat moet ik precies doen?'' Ik keek mevrouw Wrights verward aan. Ze haalde haar schouders. ''Zorg dat ze het naar hun zin hebben, dat ze niet uit de bocht vallen.'' Ik beet op mijn onderlip. ''Dat kunnen ze toch ook zelf?'' Vroeg ik zacht, ''Ze zijn niet voor niks beroemde sterren.'' Ze legde een hand op mijn schouder. ''Je zou me een plezier mee doen.'' Ik zuchtte. ''Goed dan.'' Antwoordde ik zacht. Zuchtend liep ik naar de deur, waarna ik het lokaal verliet. ''Wat was er?'' Vroeg Sapphire. ''Niks bijzonders.'' Vertelde ik terwijl ik mijn schouders ophaalde. ''Er is wel wat.'' Hield Heather vol. Ik keek haar hoofdschuddend aan. ''Ik moet alleen de jongens begeleiden met hun eerste school week.'' Zuchtte ik. ''En daar baal je van?'' Vroeg Kelsey vol ongeloof. Ik haalde mijn schouders op. ''Misschien?'' Kelsey stootte me aan. ''Dat is te gek!'' Riep ze blij. Kelsey was altijd een hysterische fangirl, ze was net zo erg als de fans die gilden tijdens hun concerten. ''Alsjeblieft Kels, doe even normaal.'' Smeekte ik haar. ''Ik mag toch wel blij zijn? Wat ga je allemaal doen?'' Vroeg ze nieuwschierig terwijl ze op en neer aan het springen was. ''Ik heb geen idee, maar hou alsjeblieft op met springen, het is irritant.'' Lachte ik. Heather en Sapphire knikte instemmend. ''Zo stijg je wel op de ladder.'' Vertelde Sapphire serieus. Er verscheen een gemene grijns op haar gezicht. ''Zo kan je die meisjes ook een lesje leren.'' Ze liet haar blik vallen op het groepje meiden dat net als een stelletje sletten langs ons liepen. ''Je bedoeld het groepje van Caroline?'' Vroeg Kelsey verward. Heather stootte Kelsey aan. ''Niet zo hard.'' Kelsey hield haar mond al, met z'n vieren liepen we naar het lokaal. ''Wat hebben we nu?'' Vroeg ik. Kelsey keek even rond. ''Volgens mij hebben we engels.'' Er verscheen een grijns op mijn gezicht, een vak dat ik wél leuk vond.

Bedankt voor de leuke reacties, kudo's en abbo's. Ik ben er hartstikke blij mee! De reacties maken me steeds vrolijker, en geven me doorzettingsvermogen om verder te schrijven.

Reageer (2)


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen