Foto bij Volle maan

naar me, 'als je niet oplet he dan...' maar hij maakt z'n zin niet af, Hij duwt me tegen de muur en loopt weer weg. Luna met haar twee vriendinnen en Toine komen naar me toe gelopen. 'De vampieren zijn de baas niet.. en dat zullen ze nooit worden..!Gromt Toine


Als het nacht wordt, staat de maan weer hoog, en rond. ´k begin rustig haar op me vingers te krijgen en een snuit, mijn oren worden ook groot en harig mijn tanden worden spitsen en krijg en staart.. Ik kijk uit het raam, er vliegen allemaal vleermuizen. bijna geen weerwolf tezien. ik hoor ze ook niet huilen. Ik loop naar buiten, Luna en Toine zie ik ook nergens.. Zijn ze bang? omdat ze vandaag een dode wolf hebben gezien?
Ik kijk om me heen, nee echt niemand die ik ken, alle wolven staan bij elkaar, maar Luna is negens te zien. Ik ren op mijn poten naar haar straat, er achtervolgt mij soms wel eens een vleermuis, ik ren dan harder. maar gelukkig zijn ze nu niet meer te zien. Als ik eindelijk bij het huis aankom, Klop ik aan.. *Klop Klop!* .. Niemand maakt open, ik gluur stiekem door de brievenbus. Dan maakt Luna de buiten deur open. 'Hee Luna, Ga je mee naar die grote berg.' Zeg ik. 'Sorry River, ik mag niet van me ouders naar buiten vanwege de vampieren, ze zeggen dat elke keer als er volle maan is de vampieren een wolf vermoordt die buiten is.. Het spijt me' Luna maakt de deur weer dicht en op slot. ze hebben zelfs buiten uien opgehangen. Achter me hoor ik gesis, oftewel Gekras op iets, langzaam draai ik me om. die drie vampieren staan weer achter me.
Ze komen dichter bij. 'Heb je al gehoord van die moord van die wolf.. die dood op straat lach?' Zegt een vampier, de andere twee beginnen zachtjes te giechelen. Ik grom naar ze. 'Niet grommen hoor poesje' zegt hij weer. en hij komt steets dichterbij er. Ik loop langzaam naar achter, tot ik tegen de deur aanloop. maakt Luna de deur weer open. en gooit uien naar ze toe, ze vluchten en veranderen in een vleermuis, zo vliegen ze weg. 'Bedankt Luna!' zeg ik opgelucht. 'Geen dank maar je moet nu wel snel naar huis gaan, anders komen ze weer terug.' Zegt Luna snel met woorden. 'Oke dan ga ik nu, Tot morgen Luna!' Zegt ik. En ik ren er vandoor op mijn poten. Als ik in mijn straat kom zie ik de grote berg, waar een wolf op staat. verder is er niemand buiten, alleen een groepje vampieren die naar me staren. Dan maak ik de deur open en loop ik naar binnen, er schijnt geen licht in de woonkamer, dus loop ik erna toe, Niemand is daar, slapen ze dan? ik loop naar de raam want die staat open. Het is hier ook een enorme puinhoop de boekenkast is omgegooid, het is echt ranzig met al dat glas op de grond. Ik loop naar boven, en zachtjes voel ik bliesjes van de wind. me ouders kamer is open, maar niemand ligt in bed, me zusjes en broertjes zijn er ook niet. en die kamers zijn ook helemaal overhoop gehaalt. De mijne ook. waar zijn me ouders en me broertjes en zusjes? ........

Reageer (1)


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen