A ranger/traitor 41
Ik heb na herhaaldelijke gevraag toch eens werk gemaakt van een foto van Miko. Met een boog in zijn hand natuurlijk.
Als je zelf op het boogschieten zit is dat niet zo moeilijk te vinden en aangezien de clubkleur groen is, komt het nogal aardig in de buurt.
Stel hem wel een beetje jonger voor.
“We hoorde van de grijze jager bijeenkomst en we kwamen hiernaartoe”, begon de eerste gevangenen. “Wie is jullie aanvoerder?” vroeg Will. De twee mannen aarzelde even, maar kwamen toen tot het besluit dat het geen kwaad kon als ze dat vertelde.
“Folguk”, antwoordden ze. Andros keek naar Will, maar die schudde zijn hoofd. Die naam kende hij niet.
“Waarom hebben jullie Zeeklif aangevallen?”
“Omdat we daar zin in hadden.”
“Wat hebben jullie met Nick, Will Asterss en Maartenson gedaan?”
“Die namen zeggen ons niets.”
“Drie grijze jagers die nog niet zo heel lang geleden verdwenen zijn. Jullie zitten er voor iets tussen.”
“Geen idee, toen wij aankwamen op het verzamelpunt werden we direct hierheen gestuurd dus ik kan jullie niet verder helpen.” Zonder het te beseffen had de man al belangrijke informatie vrijgegeven. Ze hadden een verzamelpunt. Dus het was een grootscheepse actie en ze zaten ergens verborgen in Araluen.
“Wie heeft jullie dat bevel gegeven?”
“De rechterhand van de Oberjarl.”
“Wie is de oberjarl?
“Niet Erak, als je dat soms denkt die slapjanus is veel te lang aan de macht geweest.” Will sloeg de spreker in het gezicht met een felheid die Miko nooit van hem had verwacht.
“Wat is er met hem gebeurd?”
“Drie keer raden…”
“Wie heeft hem vermoord?”
“Geen idee, weet ik veel wie een mes tussen zijn ribben steekt. Het kunnen er zoveel zijn.”
“Jullie hebben hem gewoon overrompeld met een overmacht! Stelletje lafaards dat jullie zijn”, Will zag van woede bijna even groen als zijn mantel.
“Erak maakte ons ten schande. Hij verdiende geen eervolle dood.”
“Wie is jullie oberjarl?” vroeg Will nogmaals.
“Wat kan jou dat wat schelen? Wie het ook is het is voorbij met jullie vredig leventje hier. Over niet al te lange tijd zal men je naam vervloeken Will Verdrag, omdat jij ons ingetoomd hebt en we nu met de opgespaarde kracht losbreken.”
“Wat gaan jullie dan doen?” De mannen zwegen.
“Een invasie?” zei Andros. De mannen keken elkaar vluchtig aan. “Will, we hebben geen tijd te verliezen! We moeten onmiddellijk iets ondernemen.” Will knikte.
“We hebben haast.” Zonder verpinken sneed hij de kelen van de twee mannen door. Daarna trokken ze hun pijlen uit de lijken van de anderen. Miko staarde hen met open mond aan. Dit was een kant van de grijze jagers die hij nog niet eerder gezien had.
Reageer (9)
Word je normaal niet rood van woede?
1 decennium geledenhéél snel verder!!
i love youre story,
1 decennium geledenik huilde toen ik las dat die idioten Erak gewoon hebben vermoord, ik hoop dat er nog Skandiers zijn die nog wel goed zijn die Will en Miko vertellen wat er aan de hand is,
ga snel verder , ik hoop dat ze snel de verzamelplaats vinden . en die klerelijer vermoorden ( sorry voor mijn taalgebruik)
jeeeej ik sta in de inleiding!!!!!! arme erak.... wie zou dat nou doen???? HOU VAN DEZE STORY!!!!!! (ik denk dat de nieuwe oberjarl iemand is die je ECHT niet verwacht.. alleen ik heb geen idee wie, misschien nils lijntrekker, maar dat word wel erg makkelijk voor will om heb te vermoorden) BEDANKT VOOR DE FOTO hij ziet er wel goed uit...
1 decennium geledenOké, ik heb nu de neiging om alle Skandiërs te vervloeken, maar dan vergeet ik dus die goeie ouwe Erak en nog wat andere vrienden van Will...
1 decennium geledenEn ik had nooit verwacht dat Will zo koelbloedig iemand zou vermoorden, al kan ik het in dit geval wel begrijpen
In elk geval: héél snel verder nu!
*addicted to your story*