Alyson P.O.V

Ik deed mijn dagboek dicht en legde hem in mijn kistje met dubbele bodem. Nu ik toch wilde weten waarom mijn moeder zo vreemd deed kon ik maar net zo goed nu beginnen met mijn onderzoek. Ik was nu alleen thuis, dus ik moest mijn tijd goed gebruiken. Hmmm, wat had mijn moeder tegen mij die naar het reservaat wilde gaan. Op haar kamer kon ik nergens iets vinden. Toen ging ik naar de woonkamer. Weer niks. De kelder... Eigenlijk vond ik het creapy daar. Het was donker en koud daar en ik vond het een miljoen keer niks. Toch was dat de enige plek waar ik niet had gezocht. Ik slikte en liep de trap af. Jezus, had ik maar een vest aangedaan, het was ijskoud. Er stonden een aantal kasten met boeken en verder niks. Dat zei niks. Ik snuffelde wat tussen de boeken. Het leken allemaal saaie titels, behalve eentje waar niks op stond. Het was een boek met een blauwe kaft met bloemen. Het maakte me nieuwsgierig. Ik hoorde de auto de oprit oprijden, dus ik pakte het boek en rende terug naar mijn kamer. "Ik ben thuis.", riep mijn moeder van beneden. "Hoi.", riep ik terug. Ik hoorde haar de trap opkomen en ik gooide het boek vlug onder mijn dekens. "Hey schatje, ik heb een vraagje. Je bent bijna jarig, dus hoe wil je het vieren?", vroeg mijn moeder. "Nou, mam, mag ik alsjeblieft mee naar het strand? Ze waren van plan te gaan het weekend na mijn verjaardag en ik wil echt heel graag gaan." "Je weet dat ik dat niet wil hebben.", zei mijn moeder. "Waarom? Je zegt wel altijd nee, maar je geeft nooit een rede!" Ik begon weer te trillen en rende de kamer uit. Ik ging onder de trap zitten en probeerde meelf te kalmeren. Was het eigenlijk wel gezond dat ik elke keer als ik ook maar een heel klein beetje boos werd ik direct zo doordraaide? Toen ik weer rustig was liep ik naar buiten en belde Bella op. "Hey Bella.", zei ik. "Hey Aly." "Wat zijn jouw plannen voor de veertiende?", vroeg ik. "Ik ga naar Jake, hoezo?" "Mag ik please mee, ik word helemaal gek van mijn moeder." "Ik dacht dat je niet in het reservaat mocht komen?", zei Bella verbaasd. "Maakt niet uit, het is mijn verjaardag en die miep moet toch de hele dag werken." "Oké, ik haal je rond tien uur op, goed?" "Je bent geweldig." "Doei." "Doei."

Reageer (1)

  • Sofieeeke

    yayayayayayayayayayayayayayayayayayayayaya leuk verhaal :)

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen