...

'Mam, ben je nou zo ver?' Rosanne tikt zenuwachtig met haar voet op de grond. 'Ja ja, haal jij Menorca maar vast op, dan kunnen we haar in de trailer zetten.' zegt Berber terwijl ze haar schoenen aantrekt. Rosanne rent naar de stal toe en haalt Menorca op. Menorca voelt de spanning en begint een beetje te dribbelen. Berber rijdt de trailer voor en samen laden ze Menorca in. Dan rijden ze naar de wedstrijd toe.

'Uitladen maar!' roept Rosanne. Zo snel als ze kunnen halen ze Menorca uit de trailer en zetten ze haar vast. Rosanne poetst haar nog een keer en zadelt haar dan op. 'Ik heb je startnummer en tijd opgehaald, je moet over een uur.' zegt Berber. 'Oké, dan zadel ik nu op en dan kan ik mooi lang in rijden.' zegt Rosanne, terwijl ze het hoofdstel in doet. Na 10 minuten is ze klaar en loopt ze met Menorca naar de inrijd bak toe. Ze stijgt op en stapt Menorca rustig in. Na een paar minuten draaft ze aan. Menorca voelt heerlijk fris aan, wat een nadeel kan zijn, maar ook een voordeel. Rosanne besluit haar daar nu niet druk over te maken en Menorca gewoon goed voorwaarts te rijden en veel figuren te rijden zodat ze lekker soepel is. Vanzelf zakt Menorca in haar hals en begint ze lekker te strekken. Rosanne neemt nog een galopje mee en wordt dan omgeroepen. Ze moet haar proefje rijden! Een tikkeltje zenuwachtig rijdt Rosanne de bak in. Berber steekt haar duim nog een keer op gaat dan op een goed plekje staan zodat ze wat foto's kan maken. Zodra Rosanne aan draaft begint het te sneeuwen. Rosanne krijgt een glimlach om haar mond. Het proefje gaat hartstikke goed. Als ze klaar is rijdt ze meteen naar Berber toe. 'Super gedaan dames!' zegt Berber. 'Stap hem maar gauw uit, dan kan ze lekker in haar trailer wat slobber eten.' glimlacht Berber. Zo gezegd, zo gedaan. Als Rosanne klaar is met uitstappen zet ze Menorca in de trailer en krijgt ze een bak met slobber. 'En nu wachten op de prijsuitreiking!' zegt Berber.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen