...

Marc loopt richting het schuurtje en haalt Menorca haar halster op. 'Menorca, kom!' roept hij naar het paard dat in het weiland staat. Menorca komt snel aangehuppeld. Marc doet haar halster om en neemt haar mee naar het schuurtje. Zodra Menorca door heeft begint ze sneller te stappen. 10 meter voor het schuurtje begint ze te rennen. Marc geeft een ruk aan het halster. Menorca luistert niet en ze dendert gewoon door. 'Verdorie Menorca! Net nu heb ik geen halstertouw meegenomen en vlieg je er van door.' schreeuwt Marc die haar intussen maar los heeft gelaten. Menorca loopt het schuurtje in en gaat opzoek naar de zak met biks. Al snel heeft ze hem gevonden en steekt ze haar neus erin. Als Marc het schuurtje in komt lopen kijkt ze hem met hele onschuldige oogjes aan. Marc geeft haar een schop tegen der kont. Menorca vliegt naar voren, het schuurtje weer uit. Ze rent richting de stal, waar Broken staat. Broken begint ook te draven, wat niet mag want hij heeft rust nodig. Marc komt zwiepend met een halstertouw de schuur weer uit. Hij drijft haar in een hoek en pakt haar dan. Meteen maakt hij het halstertouw vast aan haar halster en neemt hij haar weer mee terug naar de schuur. Daar geeft hij een schop tegen haar borst aan, zodat ze de schuur niet in loopt. Vlug pakt hij een longeertouw en loopt dan met Menorca naar de bak. Hij begint haar te longeren. Menorca luistert goed en loopt lekker. Als Marc klaar is met longeren zet hij haar bij Broken in stal en voert hij de twee. 'Keurig gedaan, Menorca.' zegt hij, en hij geeft haar een klopje op haar hals. Broken hinnikt. 'Ja, jij bent ook braaf.' zegt Marc, en ook Broken krijgt een klopje. Dan loopt Marc weer naar binnen toe.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen