...

'Hoe gaat het nu met Broken?' vraagt Marc aan Berber. 'Beter, maar het is nog niet helemaal over. Ik ga ze nu even voeren, kijken hoe het met ze is.' zegt Berber. Ze loopt naar het schuurtje en haalt 2 halsters en 2 halstertouwen op. 'Menorca, Broken!' roept Berber. Menorca hinnikt vanuit de bak, en Broken kijkt over het hek van de stal heen. 'Oh ships, Broken staat natuurlijk al binnen daar had ik helemaal geen halster voor hoeven pakken!' mompelt Berber tegen zichzelf. Ze haalt Menorca uit de bak en zet haar in de stal neer. Dan loopt ze weer terug naar het schuurtje en bergt ze de halsters weer op. Ze pakt een voerschep en doet 2 kilo biks in een emmer. Daarna pakt ze een kruiwagen waar ze een stapel hooi in legt. Ze zet de emmer met biks op het hooi en wandelt zo terug naar de paarden. De paarden beginnen te hinniken zodra ze het eten zien. 'Jaja, even rustig dames!' mopper Berber. Ze stapt de stal binnen en verdeelt de biks in de voerbak. Daarna legt ze het hooi er boven op. 'Ga maar lekker je biks opzoeken! Het ligt helemaal verstopt.' grijnst Berber. Ze kijkt nog even hoe de paarden druk bezig zijn met het zoeken van biks en loopt dan naar de brievenbus. Daar pakt ze de folders en de krant uit. Net als ze op het punt staat weer naar binnen te gaan roept iemand haar naam. 'Hé Berber! Heb je die paarden nu alweer hooi gegeven? Ze worden nog eens dik!' roept de buurman verbaasd. 'Nee hoor, paarden mogen gewoon onbeperkt ruwvoer hebben. Ze krijgen gewoon zoveel als ze willen, als ze geen zin meer hebben laten ze het gewoon staan.' vertelt Berber geduldig. De buurman trekt zijn wenkbrauwen op en loopt dan stil weer terug naar zijn huis. Tevreden loopt ook Berber haar huis weer in.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen