'Mam, ik ben thuis!' roept Rosanne door het huis. 'Was het leuk op school?' roept moeder Berber terug. 'Ja hoor. Maar ik ga nu naar Menorca toe, trainen.' zegt Rosanne terwijl ze een koekje opeet en haar jas weer aantrekt. Ze trekt de achterdeur open en loopt naar de stal toe. 'Hé, Menorca. Hoe is het meid?' zegt Rosanne tegen haar paard. Menorca hinnikt en meteen daarna legt ze haar oren plat in haar nek en schopt ze naar achter. Het kleine Shetlandertje wat achter haar staat loopt beledigd het stalletje weer in. 'Broken, wat ben je ook een rot beest. Je zit Menorca constant te treiteren.' moppert Rosanne tegen de Shetlander. 'MAM' gilt Rosanne. Berber komt uit het huis lopen. 'Wat is er lieverd?' vraagt Berber aan haar dochter. 'Die stomme Broken is Menorca alleen maar aan het pesten. Straks verwondt Broken Menorca nog!' zegt Rosanne woedend. 'Ach liefje, doe niet zo gemeen tegen Broken. Ze heeft er vast een goede reden voor, Menorca zal vast ook niet altijd even aardig tegen haar doen.' zegt Berber. Net op dat moment probeert Broken Menorca weer te bijten. Rosanne leunt over het hek en geeft Broken een tik tegen haar neus. Broken komt omhoog en slaat met zijn voorhoeven. Als ze weer op de grond staat kruipt ze vlug haar stalletje weer in. 'Rosanne nu moet je ophouden! Dat arme dier!' roept Berber kwaad. Vlug loopt ze de stal in en doet ze Broken haar halster om. Ze pakt Broken bij haar halster en neemt haar mee naar het weiland. Daar doet ze haar halster weer af en geeft ze het Shettertje een klopje op haar hals. 'Trek je maar niks van Rosanne aan hoor. Ze bedoelt het echt niet zo.' zegt Berber tegen het diertje, en daarna loopt ze weer naar de stal toe, waar Rosanne net het halster van Menorca om wil doen. 'Rosanne, als jij nog 1x zo tegen Broken doet, heb je een week lang huisarrest en mag je Menorca ook niet rijden en verzorgen!' zegt Berber kwaad tegen haar dochter. 'Jemig! Wie moet er dan voor Menorca zorgen?' vraagt Rosanne aan haar moeder. 'Dat doe ik dan wel. En nu snel gaan rijden, want je moet je huiswerk ook nog maken.' zegt Berber, daarna loopt ze weer het huis in. Rosanne zucht een keer. Dan loopt ze naar het schuurtje toe waar ze een halstertouw, een zadel en hoofdstel weghaalt. Met haar handen vol loopt ze weer naar Menorca toe. Ze klikt het halstertouw aan Menorca haar halster vast en neemt haar mee naar de opzadel en poets plaats. Daar zet ze haar vast en zadelt ze haar op. Als ze klaar is neemt ze Menorca mee naar de bak en gaat ze rijden.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen