Foto bij 001

De signaalwoorden.
:8
Opsommend
- En, vervolgens, eerst, niet alleen, maar ook... enz.
Tegenstellend
- Maar, echter, toch, integendeel, daar staat tegenover... enz.
Vergelijkend
- Net zo als, net als, zoals, evenals.
Uitleggend
- Bij(voorbeeld), ter illustratie, dat wil zeggn, met andere woorden.

Er was eens een kerstman, hij was ziek, maar het was al bijna kerstavond!
Hij moest de pakjes rond brengen! Maar dat kun hij niet als hij ziek was.

Hij besloot een hulpje te nemen, dat wil zeggen dat hij met zijn magie een knuffelbeer tot leven wekte. 'Hallo.' Zei de beer.
'Hallo, beer, jij moet mijn vervanger zijn. Zei de kerstman. 'Je moet leren vliegen, door schoorstenen glijden om daar pakjes neer te leggen, vervolgens moet je weer om hoog klimmen om op tijd weer boven te zijn voordat de kinderen komen. En dat moet je allemaal in één nacht doen, deze nacht. 'Maar daar staat tegenover dat ik je weer terug verander in een normale knuffelbeer zodat jij ook een kerstpakje word. Net zoals al het speelgoed hier.

'Maar kerstman hoe moet ik dat allemaal leren voor vannacht?'
'Ik geloof in je beer.'
Dat gaf de beer zo veel zelfvertrouwen dan hij metteen de rendieren op ging zadelen en de zakken vol ging laden met pakjes. Alleen kon die arme beer de zakken niet in de slee krijgen, na lang zwoegen kreeg de beer ze er eindelijk in.
'Beer ga snel!' Riep de kerstman.
De beer keek op de klok en schrok. Het was al bijna nacht!
De beer stapte op de slee en ging de pakjes rond brengen.
Alles is goed gegaan en iedereen kreeg de pakjes op tijd.
En de beer? Die licht nu lekker onder de boom, tussen alle andere pakjes.



EINDE

Reageer (5)

  • minsung

    Nhahaa deze is echt awesome x3

    1 decennium geleden
  • xMrsTommo

    Hahaahahaha . SOO LEUKK (L)>(L)

    1 decennium geleden
  • jonguhehnee

    bell???

    1 decennium geleden
  • jonguhehnee

    hahaha, lol

    1 decennium geleden
  • Kimology

    haha, bell die leerd de leraar een lesje GO BELL

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen