Foto bij ~ Hoofdstuk 10 ~

het tiende hoofdstukje alweer! Ik word zo blij van jullie reacties (H)
Read, React & Enjoy

'Ik zal mijn wraak nemen, dit keer zal je niet ontkomen...'
'NEE! Laat me gaan. Ik heb niks gedaan!'
'Crucio'


Ik voelde me duizelig, stemmen schoten door mijn hoofd. Een hese mannenstem en een meisjesstem. Het meisje had om hulp gesmeekt. Ik had het gezien, ik was erbij geweest. Angstzweet brak bij me uit. Verward schudde ik mijn hoofd, opende mijn ogen en de hallucinatie was weg. Was het wel een hallucinatie geweest? Geen herinnering? Ik knipperde geschrokken nog een keer met mijn ogen. Voor mij stond de ketel met de flegmaflip te pruttelen. Om mij heen hoorde ik stemmen, maar nu van de leerlingen die zachtjes overlegde. Opgelucht dat het maar een droom was haalde ik adem.
'Hermione, je drank ziet er echt goed uit!'
'Dankje! Bob heeft me geholpen, ik weet niet hoe het komt, maar hij is er echt goed in!'
Ron staarde me verdwaasd aan, pakte me toen op en hield me voor zijn gezicht.
'Er zijn momenten waarop ik me afvraag hoe het komt dat hij toch zo slim is!'
Gewoon, Ron, ik ben geweldig! Ik likte over zijn neus, sprong op zijn hoofd en nestelde me in zijn rode haar. Ik lag lekker te schommelen op het ritme waarop Ron liep. Ze waren op weg naar de volgende les. De les van de enge pad. Daar stond ze, in haar roze jurk, met haar lelijke strik en haar kinderlijke babyface. Getver!
'Goedemiddag jongens en meisjes!' zei ze met haar te hoge meisjesstem.
Toen niemand reageerde zei ze:
'Dat kan beter! Ik wil dat jullie vanaf nu antwoorden met goedemiddag professor Omber. Dus nog een keer, goedemiddag jongens en meisjes!'
'Goedemiddag, professor Omber' klonk het in koor.
Verveeld rolde ik met mijn ogen en staarde verveeld voor me uit.
'Toverstokken weg, pak jullie boeken'
Geen praktijk? Ik gaapte, staarde naar het boek en begon toen te lezen. Na drie zinnen hield ik al op, wat was dit voor onzin? Zo leer je toch geen verweer tegen de zwarte kunsten. Daar heb je praktijk voor nodig, geen saai, stom boek. Ik draaide mij om, sloot mijn ogen en viel in slaap.

Sorry voor het korte stukje, ik moet nog geschiedenis samenvattingen maken...

Reageer (3)

  • Kreynta

    @Spotgaai: idd, dat zou echt chil zijn! :)

    Gewoon, Ron, ik ben geweldig!

    hoezo ego??? xD
    snel verder, het is geweldig!

    1 decennium geleden
  • Spotgaai

    Oeh, ik zou willen dat ik gewoon kon slapen tijdens de les. Lijkt me echt heerlijk xD

    1 decennium geleden
  • xMissJoJo

    Yeah het is cool! (l)

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen