Foto bij Not Again!

De Lay-out word mede mogelijk gemaakt door xXiCeCReaMXx

piep bliep piep bliep!!!! Ik kijk muf om me heen, het is mijn alarm. Ik druk op het knopje en rek me uit. Ik stap uit mijn bed en doe mijn kast open. Ik pak mijn rode bloesje met mijn witte skinny jeans en leg ze neer op de grond, Ik borstel mijn haar, poets mijn tanden, kleed mij aan. Ik loop rustig de trap af omdat Brutus nog ligt te slapen. Ik smeer mijn boterham met pindakaas en ga comfortabel op de bank zitten. Op dat moment komt mijn moeder binnen ‘Alycia?’ Ik kijk op van mijn boterham. ‘hmmm??’ mompel ik met een mond vol. ‘wat ben je vroeg op!’ Ik kijk even op de grote klok in de woonkamer. Owja, ik had eerste 3 uren vrij! ‘Ja, ik was het even vergeten dat ik vrij had.’ Ik had even gedacht dat ze boos zou worden maar dat deed ze niet, ze lachte en liep toen vluchtig naar de hal. Aan het gerinkel van een ijzer op de vloer en het plotselinge gestommel van boven hoorde ik dat mijn moeder Brutus’ riem had gepakt en dat Brutus van de trap af liep. Mijn moeder kwam de kamer binnengelopen met uitgestoken hand. ‘Als je klaar bent met je eten, wil je dan Brutus even uitlaten? Doe maar even tot het vijvertje en weer terug, dat is ongeveer een kwartiertje.’ Ze keek me heel lief aan en Brutus keek háár weer heel lief aan. ‘Oké dan.’ Ik propte snel het broodje in mijn mond en pakte de riem van mijn moeder aan, klikte hem aan de halsband van Brutus en liep samen met hem de deur uit. Ik liep de laan rechts uit en het park in. Ik klikte Brutus los,die huppelend naar de eerste beste beplasbare boom toe liep. Terwijl ik het pad afliep dacht ik na over wat er gister was gebeurd na schooltijd. Waarom was Angelique zo boos toen ik haar vroeg over haar mysterieuze gedrag? Ze reageerde echt heel erg overdreven… Wat? Nee! Ik draai snel mijn hoofd weg en loop de terug. Ik zeg snel ‘Brutus, hier!’ en loop het paadje terug af. Die meiden, die meiden! Dat is het groepje waar ik al de hele tijd over nadenk! Ik kijk nog snel om. Ze staan met zijn allen in een cirkel om iets heen wat ik niet echt goed kon zien. Ze leken het heel grappig te vinden. Ik draaide me vlug om en rende samen met Brutus terug naar huis. Ik stak mijn sleutels in het slot van het huis en draaide het om. Ik liep naar binnen en deed de deur achter mij dicht. Ik deed Brutus zijn riem weer af. ‘mam ik ben thuis!’ Ik liep naar de woonkamer, mijn moeder was er niet, maar het was al bijna tijd om te gaan. Ik rende naar boven en liep naar het naaiatelier. ‘mam! Ik moet weg!’ Ze keek op van haar paspop die haar nieuwe ontwerp aanpaste ‘Ow sorry, ik had je niet horen binnenkomen, kom we gaan.’ Ik pakte mijn tas, en liep samen met mijn moeder de deur uit in de auto. Even later waren we op school. ‘dag mam!’ ‘dag schat!’ en ze reed weg. Here we go again.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen