Foto bij New High School.

De Lay-out word mede mogelijk gemaakt door xXiCeCReaMXx

Ik liep snel en zo normaal mogelijk naar binnen. De aula was gevuld met een lekkere croissantjes-lucht, maar dat kon me niet echt opbeuren. Ik liep naar de conciërge-balie. 'Hallo, kunt U mij vertellen waar kluisje..' Ik keek op mijn sleutel '1840 is?' De vrouw achter de balie bleek heel vriendelijk te zijn, niet zoals ze er uitzag in ieder geval. 'Deze gang in en dan de eerste rechts, dan zie je de kluisjes 1500 t/m 2000 aan je linkerhand' zei ze met een honingzoete stem. 'Bedankt.’ 'Jahoor schatje'. Ik volgde haar aanwijzingen, en jawel, het sleuteltje paste in het kluisje. Ik keek op mijn rooster, Pffff, ik heb Frans. Daarna maatschappijleer en dan Spaans. Leuk.. Dan stop ik de rest in mijn kluisje. Ik liep naar de aula en ging aan een tafeltje zitten. Ik wist niet wat te doen. Normaal zou ik nu een boek lezen maarja, ik was best boos op mijzelf dat ik niet mijn boek heb meegenomen. 'Hoi, in welke klas zit jij?' Hoor ik van achter me. 'Ehm.. Hoi, ik zit in H1B en jij?' Een meisje gooit haar tas op de tafel waar ik zat en ging snel zitten. 'Ik ook! Hoe heet jij?' Het meisje had zwart haar en een beetje een Aziatisch uiterlijk. Ze was supermooi slank. 'Mijn naam is Alisia en jij heet?' Ze keek heel even schichtig om zich heen 'Mijn naam, is Angelique'. Ik vroeg me af waarom ze in een keer zo raar deed maar voordat ik ook maar een vraag kon bedenken ging de bel. 'Welk lokaal moeten we heen?' Vroeg ze '024, waar is dat?' Ik voelde mezelf rood worden, ik mocht niet rood worden, straks dacht Angelique nog dat ik een zenuwachtige brugger was, ook al was ik dat. 'Laten we gewoon de bordjes volgen' Zei ik vastberaden. Angelique knikte. We volgden de bordjes die overal hingen en kwamen uiteindelijk bij 024. De helft van de klas was er al. Ik fluisterde snel naar Angelique 'Kom je naast mij zitten?' 'Tuurlijk.' Fluisterde ze snel terug. Ik volgde Angelique naar een plaatsje midden in de klas.

Even later kwam de leraar en de overgebleven kinderen aanzetten. Iedereen nam een plaatsje en de man bleef stil totdat iedereen stil was. ' 'allo, mijn naam is meneer Prosqi' zei hij met een frans accent 'Ik 'oop dat jullie 'eze schol heel jeuk... ' er klonk wat gelach en Prosqi bleef stil totdat het gelach wegstierf 'Ik ben jullie ment'r voor het komende jaar.' Het bleef een tijdje stil. 'Ik zal 'u de kalenders en de 'oosters uit'elen'. Het bleef heel lang stil, zo lang dat het pijnlijk werd. 'Okee dan..' Zei hij twijfelachtig. Hij pakte de roosters en de kalenders en deelde ze uit. Toen hij bij mij kwam zei ik zachtjes 'Meneer , Ik heb het rooster al uitgeprint.' 'wat zei je?' Ik slikte en zei nu wat harder 'Ik heb het rooster al uitgeprint.' Er klonk gelach. 'Ow okee dan, hier is je kalender.' Ik pakte de kalender aan, er werd nog steeds gelachen en gefluisterd. Ik voelde dat ik rood werd, waarom zei ik dat nou? Ik keek Angelique aan, maar die was haar rooster aan het bekijken, ik volgde gauw haar voorbeeld. Even later ging de bel en stroomde het lokaal leeg. Ik pakte mijn rooster uit mijn tas, lokaal 456. 'Oooh, hebben ze niks beters te doen dan ons zo erg te laten zweten , helemaal naar de 4e verdieping!' grapte ik naar Angelique, die de andere kant op keek naar een groep meisjes. 'Angelique?' zei ik. 'huh? wat is er?' Ze keek heel versufd op 'Ik zei wat. 'zei ik. 'Okee, wat dan?' Ze keek weer naar de meisjes, die toevallig ook in onze klas zaten. Ik zuchtte zachtjes. 'Laat maar.'

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen