Foto bij W78

Sorry, een nogal saai hoofdstuk :S

“Goedemiddag Faragonda, is iedereen er?”, vroeg de voorzitter van de Raad van Lichtrots.
“Jazeker. De Winx, de specialisten, ikzelf, hoof Saladin, hoofd Griffin, de Trix en hun slachtoffers.”
“Slachtoffers? Ik dacht dat Bloom het enige monster was?”
“Dat wel, maar vorige nacht en deze nacht hebben de Trix nog enkele anderen te grazen genomen. Het gaat om Stella, prinses van Solaria en tevens een van de Winx, Blooms pleegouders en schoonouders. Ze hebben hen opgesloten in een magisch blok ijs en hen blind gemaakt. Ook die magie was te sterk voor de Winx en mij om te verbreken. Bloom is er als enige in geslaagd het ijs te ontdooien, maar ze zijn nog steeds blind.”
“U heeft Bloom laten toveren? Wij hadden begrepen dat dat gevaarlijk is”, zei de voorzitter verbaasd.
“De eerste keer was ze alleen met Stella, en heeft ze Stella bevrijdt. Op dat moment was het veilig. Vanochtend heeft ze aangeboden te helpen toen ik en de anderen daar niet in geslaagd zijn. Als het niet de enige mogelijkheid had geweest en Bloom niet zeker was dat ze het wel kon en het ook aankon, had ik het nooit toegelaten. Maar de kans bestond dat ze zou uitbarsten als ik het niet had toestaan.”
“Goed dan. Maar u zei net dat ze alleen was met Stella. Ik dacht dat Flora steeds in haar buurt moest blijven?”
“Als Flora’s energie op is kan zij Bloom niet langer bewaken. Wij hebben daar een oplossing voor gevonden.”
“Dus ze zijn meerdere manieren op haar tegen te houden?”
“Nee”, zei Faragonda kalm. “Maar er zijn wel plaatsen waar de betovering wat kan worden aangepast zodat de andere feeën ze ook kunnen gebruiken.”
“Goed dan. Roep Bloom, een bewaakster en de andere slachtoffers maar binnen.” Faragonda knikte en haalde hen.

Reageer (5)

  • denienie

    en nu snel verder! ik wil weten hoe het afloopt!

    1 decennium geleden
  • Luminosa

    Whaaa, snel verder (A) Ik mis het verhaal na een week al ;-(

    1 decennium geleden
  • Aslansdaughter

    ik ben het totaal met vianna eens!!!!!!
    snel verder!!!!!!!!!!!!!!1

    1 decennium geleden
  • dayxdreamer

    helemaal met Vianna eens

    1 decennium geleden
  • Padme

    saai, of niet saai, hoofdstukje is altijd welcom ;)

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen