Foto bij Feest - 45

“Dames en heren, welkom”, hoorde ik. Ik keek om, en zag dat de drie geestelijken samen waren opgestaan. “Welkom op dit feest. Wij presenteren u: prinses Yue en haar echtgenoot, prins Sokka.” Heel de zaal begon te applaudisseren. Yue en Sokka verschenen, met Yle in Yue’s armen. Ze liepen naar hun plaats. Yue glimlachte snel even naar Diana en mij.
“Welkom allemaal. Welkom op dit feest”, sprak Yue plechtig. “Wij zijn hier bijeen vanwege een gelukkige gebeurtenis. Drie weken geleden hebben Sokka en ik een dochter gekregen.” Ze stak Yle wat hoger in de lucht. “Mijn dochter, de toekomstige prinses Yle”, zei ze luid. Heel de zaal applaudisseerde luid. Yue nam Yle weer in haar armen. Nadat het applaus was uitgestorven, stond Diana op. “Op dezelfde dag dat ik de geboorte van mijn dochter mocht meemaken, kreeg ook mijn zuster Diana een dochter: Katara.” Op haar beurt stak Diana Katara in de lucht. Dit keer was het applaus sneller uitgestorven. Diana ging weer zitten. “Maar ik wil vandaag niet alleen feesten”, zei Yue. “De oorlog treft ook onze stam opnieuw. We hebben dapper gevochten, en de vuurnatie heeft zich gedeeltelijk teruggetrokken. Toch zijn er ook aan onze kant enkele gewonden gevallen, en helaas hebben we ook twee doden te betreuren. Laat ons nu allen het glas heffen op de moedige helden die hebben gevochten voor onze stad, en als eerbetoon voor de slachtoffers.” Iedereen hief zijn glas op. Het was muisstil.

Reageer (2)

  • dayxdreamer

    prachtig! een ander woord heb ik hier niet voor

    snel verder

    1 decennium geleden
  • Padme

    Dat is plechtig.
    Snelle verder

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen