Foto bij XXXII

Alice Potter

P
lijster kijkt James raar aan. ‘Midden in de nacht van de trap vallen…’ Ze zucht en loopt naar hem toe. ‘Eens even kijken.’
James piept bij elke aanraking en ik kan zien dat het huilen hem nader staat dan het lachen. Ik heb hem nog nooit zo gezien, behalve toen we nog heel jong waren misschien, en ik kan er ook niet goed tegen. Ik draai mijn hoofd weg, maar als ik Remus zie, begin ik weer te denken aan het moment van net. Waarom zou James überhaupt denken dat ik verliefd op Remus was, of andersom? Is het andersom zo?
‘Alice?’ Remus kijkt me vragend aan.
‘He?’ Verbaasd kijk ik hem aan en kijk even de ruimte door. Als ik merk dat James, Plijster én Remus naar me kijken, word ik rood.
‘James moet nog even blijven. Ik denk dat jullie beter weer terug kunnen gaan naar jullie leerlingenkamer, ik ga James een slaapmiddel geven en jullie kunnen ook nog wel wat slaap gebruiken.’ Plijster kijkt me vriendelijk aan, maar nadat ik heb geknikt en samen met Remus richting de deur loop, durf ik te zweren dat ik haar “en ik ook” hoor mompelen.
Zwijgend loop ik met Remus door de gangen, ik weet geen woorden te vinden om de ongemakkelijke stilte te verbreken.
‘Hoe laat is het?’ vraag ik dan toch maar.
Remus richt zijn toverstok even op zijn pols, wat een vage schittering van zijn horloge veroorzaakt. ‘Kwart over vier.’
‘Zo laat al?’
‘James was nogal sloom.’
Er valt weer een stilte. Een paar keer kijk ik even naar Remus, die strak voor zich uit blijft staren. ‘Remus?’
Hij kijkt me aan. ‘Is er iets?’ vraag ik en stop met lopen, we staan inmiddels zo’n vijf meter van het portret dat ons naar de leerlingenkamer zal leiden.
Hij glimlacht even, maar het komt niet erg geloofwaardig over. ‘Nee, alles is prima. Ik ben gewoon erg moe.’
‘Oké.’ Mijn glimlach komt waarschijnlijk net zo geloofwaardig over als die van hem.
De Dikke Dame kijkt ons geïrriteerd aan. ‘Ik had net besloten dat jullie vast niet meer terug zouden komen.’
Remus zegt alleen het wachtwoord en na nog een boze blik op ons gericht te hebben, biedt ze ons toegang tot de leerlingenkamer.



---
Jullie zijn echt geweldig(krul)
<3

Reageer (33)

  • Boulevard

    VERDER

    1 decennium geleden
  • Tuala

    Waarom zei hij niet gewoon dat hij verliefd op haar is? D: En jij bent geweldiger, dat weet je! <3 niet tegenspreken, dat verpest het zo.

    1 decennium geleden
  • McGuiness

    Ik mag de dikke dame niet.

    1 decennium geleden
  • mOoNx

    snel verder

    -xx-

    1 decennium geleden
  • OhMyFinnick

    Ik heb je verhaal helemaal tot hier gelezen en ik vind het geweldig!!! REMUS IS ZO LIEF!!!
    Snel verder(H)(H)(H)

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen