Foto bij Feest - 43

De rest van de dag zat ik in de bibliotheek. Ik was min of meer verslaafd aan lezen. Een dienares kwam me een uurtje voor het feest halen.
“De prinses heeft me gevraagd u te helpen om zich klaar te maken”, verklaarde ze.
“Oké”, glimlachte ik. Ik liep naar mijn kamer, douchte me en trok proper ondergoed aan. De vrouw kwam binnen met twee wondermooie jurken: een lichtrode en een blauwe.
“De prinses wilt u de keuze laten of u komt als iemand van de waterstam of van de vuurnatie.”
“Ik weet het niet”, aarzelde ik. “Heeft prinses Yue laten blijken wat zij verkiest?”
“Nee juffrouw”, zei de dienares.
“Ik weet het echt niet”, zuchtte ik. “Ik ben er absoluut niet trots op dat ik van de vuurnatie zijn, dus dan zou ik de blauwe moeten nemen, maar ik ben wel trots op mijn vuursturen, en dat staat dan weer voor de rode jurk.”
“Dan zou ik de rode nemen als ik u was”, zei de vrouw. “U kunt hem eventueel combineren met de grijze sjaal van de blauwe jurk.”
“Goed”, glimlachte ik. De vrouw hing de blauwe jurk weg, en hielp me de rode aan te doen. Ik stond er echt geweldig mee. Daarna vroeg de vrouw me te gaan zitten en deed mijn make-up. Toen ze daar mee klaar was kwam Yue binnen. Ze zag er geweldig uit.
“Een mengeling van waterstam en vuurnatie?”, vroeg ze glimlachend toen ze me zag.
“Ja”, glimlachte ik. “Ik ben trots op mijn vuursturen, maar absoluut niet op de vuurnatie.”
“Daar kan ik inkomen”, zei ze. “Hmm, wat denk je van een traditioneel waterstamkapsel met rode linten in plaats van blauwe?”
“Geweldig”, glimlachte ik. Yue zei de dienares dat ze kon gaan, en begon zelf aan mijn haar. Toen het klaar was, was het echt wondermooi.

Reageer (3)

  • dayxdreamer

    De gulden middenweg is vaak de beste.
    Heel mooi dat je het zulke dillema's weet te illustreren met het kiezen van een jurk!

    snel verder

    1 decennium geleden
  • Padme

    Ik zie haar gewoon voor me.
    Snel verder

    1 decennium geleden
  • Allysae

    oeeeeeee
    snel verder

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen