Foto bij •5•

‘Het begint donker te worden.’ Zei Blaise uit het niets. ‘Blaise, het is altijd donker hier.’ Draco trok me omhoog en daarna zijn vriend. ‘Het is al 8 uur, het wordt tijd dat we hier uit komen.’ Ik knikte en ik legde mijn wand op mijn handpalm ‘wijs me de weg.’ Zei ik zachtjes terwijl de twee jongens toekeken. De stok draaide een paar keer en wees naar mij toe. ‘En wat weten we nou?’ vroeg Blaise en keek me met opgetrokken wenkbrauwen aan. ‘Dat daar,’ en ik wees achter me ‘het noorden is.’ Draco schudde zijn hoofd. ‘Dusss…’ ‘Tja, daar weet ik ook niet maar we weten in ieder geval dat daar het noorden is.’ ‘Dus we hebben er niks aan.’ Zei Blaise bevestigend. ‘Inderdaad, waar gaan we heen?’ vroeg ik aan de jongens die waarschijnlijk aan het denken waren want ze gaven geen antwoord. ‘Ik heb serieus geen idee.’ Zei Draco, ‘Ik ook.’ Viel Blaise hem bij, dus ze keken alle twee mij aan. ‘Wat, ik vraag het aan jullie anders had ik een idee gehad hoor!’ ik draai me om en loop naar het noorden. ‘Hé, Lina wat ga je doen?’ riep Blaise terwijl hij en Draco me in haalden. ‘Ik ga naar het noorden.’ ‘goh, dat hadden wij ook nog niet in de gaten..’ zuchtte Blaise. ‘Waarom ga je naar het noorden?’ ‘Weet ik het. Ik weet ook niet alles, het enige wat ik weet is dat het noorden in het kasteel Dumbledore’s kantoor wijst als ik in de leerlingenkamer sta.’ De jongens keken me verrast aan. ‘Dat helpt ons toch?’ zei Blaise opgewonden. Ik schudde mijn hoofd. ‘Ik heb die spreuk alleen geoefend in de leerlingenkamer, dus ik weet niet waar je heen moet als je hier staat. Snap je?’ Draco schudde zijn hoofd ‘Nee, ik snap er geen zak van.’ ‘Nou, gefeliciteerd want ik snap het zelf ook niet.’ Draco gniffelde en we kwamen in op een open plek uit, waar een meertje was. ‘Wat nou als we hier gewoon slapen?’ vroeg Blaise voorzichtig aan Draco en mij. ‘Ehm.. je weet wat hier allemaal rond loopt hé.’ Zei Draco benauwd. ‘daar zijn beschermingspreuken voor.’ Zei ik en keek de jongens aan. ‘Zal ik dat doen.’ Zei ik toen ze me nogal dom aankeken. Snel knikten ze ‘Ja,ja doe dat.’ En ik liep naar de rand van de open plek, ‘Protego Totalum’ en er kwam een schild over het open veldje.

dit hoofdstukje hebben jullie te danken aan Blackm0on!!
vandaag heb ik een wedstrijd dus kan niet meer plaatsen ): srry!

Reageer (3)

  • TostiXD

    Leukk!!
    Snel verderr!!(H)

    1 decennium geleden
  • CJ

    Alsjeblieft snel verder(flower)

    1 decennium geleden
  • TimeTravel

    leuk! ik vindt het echt geniaal! heel snel verder! (en bedankt dat je mijn naam eronder heb gezet, reclame ^^)

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen