Foto bij - 026

Julia
'Julia, Julia!' roept iemand vaag. Ik doe mijn ogen open. 'Huh wat?' mompel ik terwijl ik in mijn ogen wrijf. Hermione en Harry staan voor me. 'Je bent hier in slaap gevallen, waarom was je eigenlijk hier in slaap gevallen? Je kon toch ook gewoon nog even terug naar de slaapkamers lopen?' vraagt Hermione nieuwsgierig. Nu kan ik dat hele verhaal natuurlijk vertellen. Dus niet. 'Haat aan Draco.' komt er uit mij mond zonder dat ik het weet. 'Waarom zeg je dat? Is er iets gebeurd soms, gisteravond?' vraagt Harry verbaasd. Wat? Ik dacht het, maar ik zei het ook. Heb ik weer. 'Uh, nee. Zijn gedrag is erg irritant,' zeg ik met twijfeling. Ze staren me even aan. Volgens mij geloven ze het niet zo. 'Hier heb je trouwens je mantel.' Ik pak Harry's mantel en geef het aan hem. Nog steeds kijken ze naar mij. Ik heb dus echt niks verkeerds gedaan gisteren en sta op. Langzaam loop ik weg. Ze hoeven nooit iets van gister te weten komen. Ik loop langs de grote zaal en besluit om even te gaan eten. Mijn ogen glijden langs de tafel van Gryffindor. Ik zie Ginny zitten en ik ga naast haar zitten. 'Hoi.' zegt Ginny tegen mij. 'Hoi.' antwoord ik terug. Ik kijk even naar de tafel van Slytherin. Ik zie Draco iets tegen zijn vrienden ze zeggen. Die draaien zich om en kijken naar mij. 'Dat is waar Draco! Zo ziet ze er echt uit!' schreeuwt er een terwijl de rest buldert van het lachen. 'Niks van aantrekken.' reageert Ginny. Omdat ik hem niet wou zoenen zit hij vast nu allemaal leugens over mij te vertellen. Ik zucht.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen