Foto bij - 024

Julia
IJsberend loop ik door de leerlingenkamer van Gryffindor. Professor McGonagall heeft de ketting. Ik moet het zien af te pakken, maar hoe? 'Julia, kunnen wij je soms ergens mee helpen? Je ziet eruit alsof je een antwoord op iets zoekt.' vraagt Hermione nieuwsgierig. 'Ja, ik heb iets nodig waardoor ik niet gezien kan worden op de gangen vannacht.' zeg ik onnozel. 'Je mag mijn onzichtbaarheidsmantel wel lenen, maar je mag wel gaan vertellen wat je wilt gaan doen.' reageert Harry. 'Professor McGonagall had wat van me afgepakt, zonder reden.' lieg ik. . 'Jij wil het dus gaan pakken, zonder dat ze het ziet. Ik zal even de mantel pakken.' Ik zie dat Harry wegloopt om het te gaan halen. 'Dus, hoe wil je het eigenlijk aan pakken als je bij de Malfoys bent? Ik bedoel Lucius is wel een dooddoener.' vraagt Ron opmerkend. 'Geen idee. Ik denk gewoon erheen gaan en niet vertellen wie ik precies ben. En vooral ontkennen als ze erover beginnen.' antwoord ik niet nadenkend. 'Hoezo niet vertellen wie je bent?' vraagt Hermione. 'Uh, niks! Ik zei niks.' ontken ik snel. 'Nou, in ontkennen ben je niet goed.' grinnikt Hermione. 'Hier heb je de mantel.' zegt Harry die net terug is. Ik pak de mantel van hem aan. 'Dankje.'

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen