Foto bij - 021

Julia
De volgende dag loop ik de ziekenzaal uit naar de slaapkamer. Mijn ogen gaan gelijk naar het raam. Ik loop ernaartoe en sta naar buiten. Alles ligt onder een wit pak sneeuw. Ron had dus gelijk. Vlug pak ik mijn jas, muts, sjaal, handschoenen en trek ze aan. Van de slaapkamer ga ik naar de trappen. Via de trappen ga ik naar beneden. Tot mijn verrassing zie ik Draco staan. Ik besluit om hem te volgen. Hij gaat naar de Three Broomsticks. Tot mijn schrik zie ik Harry, Hermione en Ron zitten. Zij mogen niet zien dat ik hem volg. Anders denken ze dat ik hem zelf ook opzoek. Uit mijn ooghoeken zie ik Draco richting de wc's gaan. Vliegensvlug ren ik hem achterna, zodat Harry, Hermione en Ron me niet kunnen zien. Binnen zie ik Draco en een meisje staan. Ik herken het meisje. Het is Katie. 'breng dit naar Dumbledore.' commandeert hij tegen haar. Ik bedenk me dat ik hier niet hoor te zijn en vlucht snel een wc in. Ik hoor Katie weglopen en voetstappen die op mij afkomen. 'Julia ik heb je wel gezien.' langzaam doe ik de deur open. 'Wat heb je haar als opdracht gegeven?' vraag ik bang. 'Oh, gewoon iets afleveren.' antwoordt hij arrogant. Ik kijk hem raar aan. Zijn vader is een dooddoener, dus hij misschien ook. Hij moet vast Dumbledore doden. Of hij moet dit onder dwang doen van zijn vader en kan hij geen kant op. Ik loop naar de deur toe. 'Julia, geen woord hierover tegen de andere of ik doe je wat.' dreigt hij.

Reageer (1)


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen