Foto bij - 010

Julia
Draco kijkt me aan. Dan lijkt het net of zijn hoofd langzaam naar de mijne gaat. Ik weet het niet zeker, maar toch. Snel sta ik op. 'Uh, ik moet nog ergens heen.' zeg ik vlug terwijl ik wegloop. Wilde hij me zoenen? Gryffindors en Slytherins kunnen het nooit goed met elkaar vinden. Ik heb het me vast verbeeld. En ik zou het niet eens toestaan. Ik vind hem niet leuk, want ik haat hem. Hij is zo arrogant en bekakt. Ik heb gehoord dat hij Harry het meest haat. Ik wil juist vrienden worden met Harry, dus ik kan beter niet zoveel met Draco omgaan. Terwijl ik Hogwarts binnenloop zie ik Dumbledore druk praten met Snape. Ik vraag me af waar ze het over hebben. Snel loop ik naar de leerlingenkamer en ga daar zitten. 'Waarom ga jij met Malfoy om?' vraagt Ron aan mij. 'Ik wil niet met hem omgaan, maar hij komt telkens naar mij toe.' zeg ik op een toon, waarvan je wel kan horen dat ik de waarheid spreek. Hij blijft me nog een tijdje nastaren. Dan loopt hij naar Harry en Hermione toe en begint tegen ze te praten. Af en toe kijken ze naar mij. Dan voel ik me heel naar, ook heb ik het idee dat ik door hun wordt buitengesloten. Maar misschien bedoelen ze het niet zo.

Ik zie dat Harry op me afloopt. 'Heb je enig idee waarom Draco iedere keer naar je toeloopt?' Ik schud mijn hoofd. 'Blijf anders bij ons in de buurt, misschien laat hij je dan wel met rust.' zegt hij gerustellend. Ik glimlach. Ze willen me niet buitensluiten. Ik denk gewoon negatief. Komt misschien wel door Draco. Slytherin is meestal negatief heb ik gehoord.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen