Foto bij W64

“Wat voor betovering, zoon, wat is er gebeurt?”
“Bloom is een monster”, zei Sky. “De Trix hebben haar betoverd. Zolang alles goed gaat is ze normaal, maar als ze tovert kleurt haar huid groen. Als ze kwaad of overstuur raakt, en dat gebeurt nogal snel, verkleurt niet alleen haar huid, maar gedraagt ze zich ook als een monster. En als ze haar feeëngedaante wil aannemen verandert ze volledig en onherkenbaar in een monster.”
“Ze is dus gevaarlijk”, concludeerde Erandor.
“Eigenlijk wel ja”, gaf Sky toe. “Ze beseft niet wat ze doet als monster. Achteraf herinnert ze zich wel alles, en daar lijdt ze vreselijk onder. Het probleem is vooral dat er maar een methode is om haar te verslaan, en er is maar een fee, Flora, die die beheerst.”
“Is het dan wel veilig? Ik bedoel, hoe doen ze het dan als die Flora slaapt of haar uit het oog verliest?”
“Flora is een van Blooms beste vriendinnen. Zolang ze energie heeft is alles veilig en blijft ze bij Bloom. Bloom kan dan ook min of meer vrij rondlopen, maar ze moet wel op Alfea blijven. Maar als Flora’s energie op is wordt Bloom opgesloten in een kooi. De kooi is sterk genoeg voor de sterkste draken waar wij ooit mee in contact zijn gekomen, maar als Bloom op haar sterkst is, wat iedereen natuurlijk probeert te vermijden, is zelfs dat niet sterk genoeg. Gelukkig werkt Flora’s betovering daar anders en kunnen de andere feeën ze ook gebruiken.”
“Dus mijn schoondochter zit opgesloten in een kooi als een ordinaire misdadiger”, zei Erandor kwaad.
“Het gaat niet anders, vader. Maar de kooi heeft uiteraard alle comfort. Bloom weet zelf ook dat dat de enige mogelijkheid is.”
“Kunnen ze die betovering niet gewoon verbreken? En waar staat die kooi eigenlijk?”
“De betovering behoort tot de sterkste zwart magie die er bestaat. Faragonda, Griffin en Saladin weten niet hoe ze ze moeten verbreken. Bovendien is het gevaarlijk om de betovering te verbreken met andere magie omdat het monster sterker wordt als er magie tegen haar wordt gebruikt.”
“Dat zal dan wel”, zuchtte Sky’s vader. “Maar waar staat die kooi nu?”
“In het bos, op een plaats waar normaal niemand mag komen vanwege het beschermingsschild van Alfea. Uiteraard mogen Blooms vrienden daar nu wel komen.”
“Dan staat ze tenminste niet te kijk als een beest in de dierentuin”, gromde Erandor.
“Natuurlijk niet, haar privacy wordt gerespecteerd.”
“Mogen we haar zien?”, vroeg Samara nu. Sky knikte:
“Bloom weet dat jullie er zijn en is bereid jullie te ontvangen. Je moet er wel rekening mee houden dat Flora niet van Blooms zijde zal wijken. En let op met wat je zegt of doet. Ze is nogal snel gekwetst of kwaad, en van onverwachte dingen kan ze overstuur raken.”
“Goed. Zullen we gaan?” Erandor stond op.
“Momentje nog”, zei Sky. “Brandon, verwittig je even dat we komen?”
“Waarom bel je zelf niet, Sky?”, vroeg Samara verbaasd.
“Bloom is in de val gelokt doordat de Trix mijn gsm hebben gestolen. Ik heb hem nog niet terug.”
“Oh”, schrok Samara. Brandon stond en tikte Blooms nummer in. Hij liep de kamer uit.

Reageer (5)

  • nakito

    snel verder!

    1 decennium geleden
  • tief

    bent het helemaal eens met huilen.

    1 decennium geleden
  • Padme

    gelukkig nog niemand anders die er tegen is. Bloom kan er immers niets aan doen.
    dor, door, dooor

    1 decennium geleden
  • Eef95

    Ze beginnen nog niet te zeggen dat hij met een ander moet trouwen. Dat valt al mee xD

    snel verder

    1 decennium geleden
  • Allysae

    nice
    snel verder

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen