Foto bij Mededeling. [l]

Deze story is niet geschikt voor alle leeftijden. Daarom is deze alleen te lezen als je bent ingelogd. Zo houden we Quizlet.nl leuk voor alle bezoekers.

Reageer (3)

  • Storms

    -POV- Alwin
    De vrouw die opnam vroeg naar mijn naam, de straat waar ik was en wat er aan de hand was. Ik probeerde alles zo rustig mogelijk te antwoordden, maar de vrouw aan de telefoon was niet erg snel. 'WAT BOEIT HET WAT ER AAN DE HAND IS, IK HEB EEN AMBULANCE NODIG.' Schreeuwde ik geïrriteerd tegen de telefoon en de vrouw zei geschrokken dat er snel hulp kwam.
    'Christus, alsjeblieft.. Alena niet doodgaan.' Was het enige wat ik nog kon uitbrengen. Alena's gezicht was wit, bleek en voelde koud aan.
    Ik legde mijn hand in haar nek, zachtjes langzaam met lange pauzes voelde ik iets kloppen.
    'Alsjeblieft Alena, vecht voor mij.' Zei ik en eindelijk reed de ambulance het straatje in.
    Ze werd in op de brancard gelegd en in de ambulance gedragen, ze vroegen of ik mee wou. Ik knikte en stapte zwijgend in.
    Ze reden door naar het ziekenhuis, regen trommelde op het dak en het raam.
    Een felle bliksemschicht kleurde de hemel wit en een doffe klap volgde.
    De ambulance stopte voor het ziekenhuis en reed Alena naar binnen.
    Snel rende ik achter de brancard aan, maar een zuster hield me tegen.
    'Ken jij dit meisje?' Vroeg ze en ik keek naar Alena die verdween achter de klapdeuren.
    Ik slikte en antwoordde de vraag van de zuster niet.
    'Ga maar in de wachtruimte zitten, je mag zo naar haar toe.'
    In de wachtruimte was het stil en kleurloos. Ik zakte onderuit in een plastic groene stoel. Een meisje keek me onderzoekend aan, ik haalde verbaasd me wenkbrauwen op en ze keek snel weg.
    Laat me met rust. Dacht ik en sloot mijn ogen.
    'Jij bent toch Alwin?' Vroeg iemand en ik opende me ogen, het meisje dat me eerst alleen snel had aangekeken keek me nu recht aan.
    Ik knikte, ik had geen zin om een heel gesprek met haar te voeren.
    Ze slikte en keek een beetje afgewezen.
    'Mijn opa is vanacht overleden..' Fluisterde ze.
    Nu slikte ik en keek haar recht aan, 'Wat erg voor je..' Fluisterde ik terug en ze knikte. Een waterig glimlachje verscheen op haar gezicht.
    'Je mag naar je vriendin.' Zei de zuster tegen me en ik stond op.
    'Het komt goed.' Zei ik tegen het meisje tegenover me, ze knikte en keek weg.
    Ik slofte naar de kamer waar Alena lag, een dokter zat naast haar en Alena had haar ogen open. Godzijdank, dat ze haar ogen heeft geopend.
    'Kan je nog je naam herinneren?' Vroeg de dokter en Alena keek hem verontwaardigd aan. 'Naam?' Herhaalde ze zachtjes, 'Ik.. ik.. Weet het niet meer..' Tranen gleden over haar gezicht.
    'Het geeft niet meisje.' Hij aaide liefkozend door haar haar, 'Het komt wel weer naar boven.'
    Alena knikte en sloot haar ogen.
    Ik balde mijn vuisten, ik was opgelucht dat ze nog leefde maar dat ze haar naam niet meer wist, kwam als een stom in me maag.
    'Het komt toch wel goed met haar?' Vroeg ik en de dokter knikte.
    'Ze heeft alleen te veel bloed verloren en een hersenschudding opgelopen. Waardoor ze nu haar geheugen kwijt is, maar als het goed is komt dat dadelijk allemaal weer terug. Ze moet gewoon even rusten.'
    Ik knikte en slikte moeizaam.
    'Ken jij dit meisje?' Vroeg de dokter en ik keek hem aan.
    Alena had haar ogen tot spleetjes geopend.
    'Hij kent mij.' Fluisterde ze.
    'Ken jij haar?' Vroeg de dokter opnieuw.
    'Ik.. Nee, ik ken haar niet. Ik weet niet waar ze het over heeft, maar ik vond haar in dat steegje en belde de ambulance.'
    De dokter knikte en Alena staarde geschokt naar me.
    Sukkel. Schoot er door me hoofd en Alena keek me verdrietig aan, tranen stroomde opnieuw over haar wangen.
    'Hij kent me wel..' Fluisterde ze.
    'Ga maar slapen.' Mompelde de dokter tegen haar.
    Ik keek nog een keer om naar Alena en rende toen weg.
    Weg uit dit ziekenhuis.


    ik hoop dat dit een beetje goed is, misschien dat ik nog wat toevoeg maar dan stuur ik wel nog een reactie ;3

    1 decennium geleden
  • AyaMalik

    ow leuk...:)
    maar ik zit zelf ook een beetje vast met me eige verhaal
    maar ik probeer wel een hoofdtukje te bedenken
    dusssss.... dat betekent dat ik je ga helpen maar ik ga het wel op mijn manier doen he:P

    1 decennium geleden
  • Storms

    Uhm, ik begin er wel aan alleen ik moet eerst mijn Spaans, Grieks, Latijns en geschiedenis leren.. -_____-"
    Welkom op het Gymnasium :Y)
    als ik iets heb post ik het wel (:

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen