Foto bij Chapter twenty-one

I give myself very good advice, but I very seldom follow it. -Alice in Alice in Wonderland

Voor bijna een van de eerste keren kijkt Susan me aan en deze keer niet met een boos gezicht, ze kijkt opgelucht. De bever zucht bedenkelijk ‘dan kunnen we niet veel doen denk ik.’ ‘Maar het is onze broer.’ ‘Ik weet het Lucy, maar als hij bij de heks is dan..’ een luid geblaf van wolven horen we buiten. ‘Snel!’ roept de bever en doet een deur open. Één voor één stappen we in een soort van gang en zetten het op een rennen. ‘Komaan liefje, we moeten nu gaan.’ Hoor ik de bever tegen zijn vrouw zeggen. De bever steekt ons nog net voorbij zodat hij de weg kan aan geven. Susan en ik lopen net achter hem aan en achter ons hollen Lucy en Peter. Mevrouw bever heeft het te druk met al de spullen vast te houden. ‘verdraaid, doodlopend.’zucht de bever. ‘Heb je geen kaart?’ vraagt Susan dan. ‘Nee.. kom op deze kant.’ ‘Naar waar leidt dit eigenlijk?’ ‘Naar mijn vriend, de mol.’ ‘Ik dacht dat het naar je moeder ging.’ Spreekt de vrouwelijke bever dan. Nu hoor ik ook de wolven blaffen in de gang. ‘Snel, ze zijn hier binnen!’ en als gekken rennen we weer harder totdat we in een ander huis terecht komen. De deur wordt achter ons met een klap dicht gegooid en allerlei spullen worden er voor gezet dat hen even moet tegenhouden. ‘Mijn allerbeste vriend..’ zegt de bever dan snikkend. Ik zie dat de mol versteend staan met heel zijn familie. Ze is echt een haatdragend wijf. Ik kijk de bever medelevend aan, ik vind het zo erg voor hem en dan weten dat ik ze ken wie dit doet. Ik zou niet eens weten of ik ooit haar op andere gedachten kon brengen, waarschijnlijk niet. ‘Verrader!’ hoor ik de bever gillen tegen een vos die net komt aanlopen. ‘Wat? Ik?’ ‘Ja jij ja.’ Zegt hij tussen zijn kleine traantjes door. ‘Ik hoor bij de goede, dat weet je goed genoeg.’ ‘Je gedraagt je er niet naar.’ Zegt de bever luchtig. ‘Uhm jongens..’ begin ik dan. ‘Ze zijn er bijna.’ ‘Wie?’ vraagt de vos. ‘De wolven..’ ‘Snel, ik schud ze wel af.’ En met een blik van -ziejewel- kijkt hij naar de bever.

Nog eentje om het af te leren, hhi
Morgen nieuwe deeltjes xoxx Jolienn

Reageer (1)

  • Histoire

    Hopelijk zijn die wolven hier vriendelijker tegen de wolf dan in de film^^

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen