Foto bij XVIII

Chiara Standle

Als we naar voren lopen zie ik meteen al dat Peter alleen zit. Ik kijk of mijn vriendinnen het door hebben, en merk al gauw genoeg dat ze ook al gezien hebben dat hij nog alleen zit. Helaas zijn we met zijn zevenen en gaan mijn vriendinnen meteen met zijn zessen, in groepjes van twee natuurlijk, naast elkaar zitten.
Ik kijk Claire met een smekende blik aan, maar het enige wat ik terug krijg is zo'n 'had-je-maar-eerder-met-hem-moeten-praten' blik. Met een zucht loop ik naar Peter toe. "Hee." Hij kijkt op. "Oh, hoi." zegt hij, terwijl ik het idee heb dat hij zich iets ongemakkelijker voelt dan voordat ik naar hem toe was gekomen. "Kan ik hier komen zitten? Er zijn verder geen plaatsen meer." Hij kijkt om zich heen, waarna hij stroef knikt.
Al snel nadat ik ben gaan zitten begint professor Stronk met haar les. Ze verteld over een project dat we de eerste paar weken gaan uitvoeren. Ik versta er niet heel erg veel van, omdat mijn gedachten afgeleid worden door 'een persoon van het andere geslacht'. Ik grinnik even, waarop Peter me met opgetrokken wenkbrauw aankijkt. "Binnenpretje." fluister ik, waarna ik hulpeloos naar Claire kijk. Ze glimlacht zelfvoldaan terug en ik zucht. Ik ga dit zoo niet volhouden, dit jaar.
"Ik ga de groepjes indelen! Het worden groepjes van twee, en ik maak ze! Omdat iedereen altijd met zijn of haar vriendinnen gaat, doe ik het dit keer gemengd." Fuck, ik heb helemaal niet opgelet, en weet dus niet waar het project over gaat. Ik hoop dat ik bij iemand kom die wél opgelet heeft. En mijn kans om met één van mijn vriendinnen samen te werken is dus ook al vervlogen. "Claire Maddons, met.. Tom McFlurry." Ik kijk hoe Claire opstaat van haar plaats opstaat en hoe Tom zuchtend zijn vriend wegstuurt om plaats te maken voor Claire. Ik begin te grijnzen als ik zie hoe Claire bloost.
Stronk is ondertussen al verder gegaan met groepen indelen en schrik op als ik mijn naam hoor. "Chiara Standle, met.. Peter Pippeling. Ah, jullie zitten al naast elkaar."
Ik draai me naar Peter toe, en kijk hem aan, waarna ik mijn hand omhoog hou. "We hebben elkaar volgens mij al ontmoet, maar toen heb ik me niet voor kunnen stellen doordat je vriend er zo lekker tussendoor kwam.. Chiara Standle." Peter keek me aarzelend aan, waarna hij toch maar mijn hand pakte. "Peter Pippeling. Enne.. Sorry voor dat.. ongeluk.. Nou ja, je weet wel." Ik knikte. Waarna ik naar mijn boek keek.
"Sorry, ik lette net niet heel erg goed op. Waar gaat het project eigenlijk over?" zei ik grijnzend.

Reageer (7)

  • Spotgaai

    Ghehe, goede actie Chiara >.<
    Het gaat over gevaarlijke vleesetende planten, en zo'n plant wil Chiara opeten, maar dan komt Peter in een Superman pakje aangerend en red haar :Y)
    Niet? Awh =(

    1 decennium geleden
  • DreamersDisease

    Faith :D Yaay, nu zijn ze verplicht om tijd samen door te brengen!

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen