Foto bij 001

Ja, de tijden kloppen hier niet echt. Tom, Lily & James gaan hier tijdens hetzelfde jaar naar school (;

Samen met mijn zus stap ik in de trein naar Hogwarts. Ik zoek een lege cabine en stap er in samen met mijn zus. Lang blijft het niet leeg want er komt een jongen en een meisje in stappen.
'Hoi, mijn naam is Lily' zegt het meisje. 'En dit is James' Ze wijst naar een zwartharige jongen naast haar. 'Mogen we hier bij komen zitten?' Toen ze dat zei, liep er net een mooie bruinharige jongen voorbij. Hij zwaaide naar me en ik glimlachte enkel.
'Ja natuurlijk' zegt mijn zus. Ze beginnen een heel gesprek over hun afkomst maar ik staar maar wat voor me uit. Ik moet de hele tijd maar denken aan de jongen. Zou hij vrienden met me willen worden?
'Zoé?' roept er iemand in mijn oor.
'H-hoe weet jij mijn naam' vraag ik aan Lily. Ik had mijn naam toch nog niet gezegd of wel?
'Dat zei Emma. 2 seconden geleden' Iedereen lacht en ik voel me rood worden. 'Wat wilde je me nou eigenlijk vragen?' vraag ik als iedereen is uitgelachen.
'Of je ook een snoepje wilde' zegt ze 'En waarom was jij zo afgeleid?' Ik voel me weer rood worden.
'Ik, euh, was aan het denken' zeg ik snel 'En ik ga even naar buiten. Ik krijg het warm' Iedereen begint weer te lachen en ik stap uit de cabine. Elke keer als ik voorbij een cabine stap, kijk ik snel of ik hem weer zie. Plots loop ik tegen iemand en val op de grond.
'Hé kijk even uit' roept hij en draait zich om. 'Oh, jij bent het.' Hij trekt me terug recht en ik kijk recht in zijn mooie ogen.
'Sorry' zeg ik stil.
'Geeft niet hoor. Ik stond waarschijnlijk in de weg. Hoe heet je?'
'Ik euh...' Ik kon bijna geen zinnig woord meer uitbrengen. 'Ik ben Zoé, en jij?' vraag ik nieuwsgierig.
'Tom' zegt hij 'Tom Riddle' Ik glimlach naar hem.
'Wil je met me mee terug naar de cabine, Tom?' vraag ik lief.
'Nee sorry, Potter en dat modderbloedje is niet echt 1 van mijn beste vrienden' Ik kijk teleurgesteld naar hem.
'Maar zie ik je nog?' Zeg ik snel voor hij wegloopt.
'Ja natuurlijk' roept hij en loopt snel terug naar zijn cabine.

Ik open mijn cabine weer en ga naast Lily zitten met een grote glimlach.
'Wat is er met jou gebeurt?' grinnikt Emma.
'Ik ben tegen iemand gelopen' lach ik.
'Tegen wie?' vraagt nu James.
'Tom Riddle' zeg ik 'Kennen jullie hem?' Lily en James kijken me met grote ogen aan.
'Ja natuurlijk kennen we hem. We haten hem!' roept ze.
'Maar hij was aardig' zeg ik Tom verdedigend.
'Tom en aardig? Dat gaat niet samen.' zegt nu James. 'Zelfs zijn beste vrienden vind hij maar niks. Je kan beter niet met hem omgaan, hij kwetst je toch.'
'Alsof Zoé dat gaat doen' zegt Emma. 'Ik ken haar hoor, ze volgt nooit de regels' zegt ze lachend. Ik moet nu ook lachen.
'Ja dat klopt, zusje' zeg ik glimlachend.

Reageer (2)

  • Nikkietjuuhh

    Nog beter dan u vorige stories ;D

    1 decennium geleden
  • Nikkietjuuhh

    snel verder ;D gy schrijft egt goe ;D

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen