Foto bij De prinses - 3

Een week later werd ik weer bij de prinses gebracht. Dit keer zat haar man er ook bij, met de baby. Ik maakte een buiging toen ik voor hen stond, dichter dan vorige keer.
“Waarom vielen jullie ons aan?”, vroeg de prinses. Haar toon was streng, maar niet zo kwaad als vorige keer.
“De vuurnatie wil macht. Ze willen heersen over alle naties. Ze zijn van mening dat vuur het machtigste element is, en het recht heeft om over alle andere elementen te heersen. Net als 500 jaar geleden.”
“Hebben ze daar dan niets uit geleerd?”, vroeg de prinses verbaasd.
“Blijkbaar niet”, zuchtte ik.
“Maar waarom willen ze ons dan doden in plaats van onderwerpen?”
“De vuurnatie zit slechts gevaar in één persoon, de avatar. De vorige avatar is een maand geleden omgekomen in een gevecht, hoewel de vuurnatie hem enkel probeerde vangen. De volgende avatar zal geboren worden in de waternatie. En dat wil de vuurnatie vermijden.”
“Wat? Dus moet iedereen hier sterven om te voorkomen dat één persoon geboren wordt?” De prinses was ontsteld.
“Ja”, zuchtte ik. “De vuurheer is er van overtuigd dat als ze de geboorte van de avatar kunnen tegenhouden, hun enige vijand overwonnen is.”
“Komen ze terug?”, vroeg de prinses zacht.
“Zeker”, zei ik. “En waarschijnlijk heel snel.”

Reageer (4)

  • MayCuteAngel

    :o
    To be the avatar or not to be the avatar, that's the question.
    Sowry, ben in Shakespeare-fase van vandaag. (Ik heb ook een Quizlet-avatar-fase, die begint blijkbaar dus.. Nu. )(yeah)

    xx-vannogsteedsdegrootsteweirdnessievandewereld

    1 decennium geleden
  • DesxTiny

    Die baby is de avatar. Sowieso.

    1 decennium geleden
  • dayxdreamer

    En nu vliegt de deur aan stukken en stormen ze binnen... ;)

    snel verder

    1 decennium geleden
  • Smal

    snel verder :)

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen