'Waarom Joker?' Fluister ik en kijk hem met grote waterige ogen aan. 'Ik..Ik kon het niet, ik kon niet weg.' Zijn stem was nu net zo zacht als die van mij. 'En als ik het wel kon, dan kon ik het nog niet, ik was bang geweest dat ik je daar niet meer zou vinden of dat je boos op mij zou zijn.' Boos zijn op Joker, hoe zou ik ooit boos kunnen worden op hem? 'Je weet dat ik dan niet boos op je zou zijn..' 'Maar nu wel?' Even kijk ik hem aan en dan naar mijn schoenen. Was ik nu wel boos op hem? 'Nee, ik voel me alleen weer verstoten en alleen.' Snik ik zacht als ik mijn gevoelens besef. Zijn armen sluiten zich weer om mijn heen en een kus wordt op mijn haren gedrukt. 'Het spijt me zo, het is allemaal te ingewikkeld om het uit te leggen. Maar als ik toen de kans had gekregen was ik terug gekomen en waren we hier samen.' Klinkt er in mijn oor. 'Kunnen we dan nu niet samen zijn, Joker? Hier weg gaan en ergens alleen zijn?' 'Wat dan, wil je weer op de straat leven?!' Ruw duwt hij me van zich af en houdt me stevig bij mijn schouders vast, waar ik niks van zich. 'Nee, ik heb geld, ik zing. We kunnen ons een huis betalen en goed eten. We zullen goed leven en niemand zal ons meer vies aanstaren.' Glimlach ik naar hem terwijl ik mijn handen op zijn wangen leg. 'Ja, dat kunnen we doen, het zal weer zo zijn als toen, alleen veel beter en mooier.' Maar mijn glimlach verdwijnt wanneer Joker zijn hoofd schudt. 'W-wat? W-waarom niet, wat bedoel je?' Vraag ik en laat hem los. 'Ik kan mijn broers en zussen hier niet achterlaten..' Een geluid laat mij om kijken en zie Dagger binnenkomen en ons even aankijken. 'Ik moest doorgeven van de dame buiten dat je moest opschieten. 'Oh..Dank je.' Fluister ik en staar weer naar de grond. Net wanneer Dagger weer wilt weg lopen roep ik hem terug. 'Waarom wilt Joker mij niks vertellen?' Ook hij kijkt moeilijk en neemt plaats op een houten kist. 'Omdat hij bang is zijn 'familie' in gevaar te brengen.' Klinkt het spottend achter me waardoor ik me wild omdraai. 'Nee hè..' Jammer ik en kijk naar de twee personen.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen