Foto bij X

Alice Potter

Zodra James begint te eten, merk ik al dat mijn eetlust verdwenen is en ik maak dan ook al snel aanstalten om de Grote Zaal te verlaten. Ineens draait Marinda zich om en pakt mijn arm vast, waaraan ze me weer terug op mijn plaats trekt. Geschrokken plof ik weer neer en kijk haar verbaasd aan. Ze vouwt haar handen ineen en laat haar gezicht daarop rusten terwijl ze even liefjes naar me glimlacht. ‘Je hebt me nog niet voorgesteld aan je broer en zijn vrienden.’
‘Ehm… Oké,’ zeg ik terwijl ik Remus’ vragende blik negeer. ‘James.’
James kijkt op van zijn bord en kijkt me vragend aan.
‘Dit is-’
‘Marinda,’ zegt ze en kijkt even naar James, waarna haar ogen naar Sirius schieten. ‘En jij was?’
‘Sirius,’ zegt hij grijnzend.
Ik had het kunnen weten, snel kijk ik naar beneden, me bewust van Remus, die me bezorgd aankijkt. Natuurlijk zal Sirius nooit in míj geïnteresseerd zijn, als er nog meisjes als Marinda leven. Ik haal een paar keer diep adem en wacht tot ik een glimlach op mijn gezicht kan toveren. Glimlachend kijk ik Remus aan, waarna ik opsta en de Grote Zaal zo snel mogelijk verlaat. Marinda heeft haar aandacht inmiddels volledig op Sirius gevestigd en als ik achterom kijk zie ik dat ze zelfs op mijn plaats is gaan zitten. Remus kijkt me nog ietwat bezorgd na, maar als ik nog een keer glimlach kijkt hij weer naar zijn bord. Zodra ik de Grote Zaal uit ben, stort ik in, ik kan me nog net aan de trapleuning vastgrijpen. Als Marinda voortaan mijn plek aan tafel inneemt, dan is de enige kans die ik dit jaar had verpest. Niet alleen bij Sirius, maar ook op vrienden en een normaal jaar op Zweinstein. Of ja, normaal… Oké, een jaar waarin ik niet de meeste tijd alleen doorbreng. Ik haal nog een paar keer diep adem en dwing mezelf dan even te glimlachen. Sirius heeft het nog nooit langer dan twee maanden met iemand uitgehouden, dus dat zal met Marinda ook wel niet gebeuren. Bovendien zullen mijn broer, Peter en Remus ook wel inzien wat een bitch het is. Hij zal me vast niet zo snel weer laten vallen.
‘Gaat alles goed?’


--

Mijn broer heeft dit voor me gedaan C: Lief.

Maar ik ben dus al een tijdje terug, ghehe (A)
Ik had het echt heel druk, maar vanaf vandaag komen er (hopelijk) weer regelmatig hoofdstukjes:Y)

Reageer (18)

  • Muze

    Awh, geeft niet... Als ze gedumpt, afgewezen door Sirius zal ze nog eerder in Remus zijn armen vallen en zien wat voor een lieve jongen hij wel niet is want volgens mij is hij nú bezig met initiatief te nemen, lief en onschldig ofcourse but....

    1 decennium geleden
  • 13112016

    snel veder pleazeeeeeeeeee (flower)

    1 decennium geleden
  • McGuiness

    <33

    1 decennium geleden
  • papertowns

    Marinda is een bitch!!!
    verder!!!!<3<3

    1 decennium geleden
  • mOoNx

    snel verder

    -xx-

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen