Foto bij XVI

Chiara Standle

Als ik de volgende ochtend wakker wordt ben ik in mijn eentje op de slaapzaal. Het eerste wat ik me afvraag ik waar mijn vriendinnen zijn, waarna ik op mijn wekker kijk. 5 over half 9, mijn vriendinnen zijn vast al aan het ontbijten.
Ik sta op en loop naar de badkamer, om een snelle douche te nemen. Het water is heerlijk en pas na een kwartier kom ik eronderuit, waardoor ik me moet haasten om nog iets te kunnen eten.
Ik wil net de slaapzaal uitrennen, richting de Leerlingenkamer, maar dan zwaait de deur dicht. Ik draai me om en kijk recht in het glunderende gezicht van Claire. Ik trek een wenkbrauw op en ze begint te grinniken.
"Fijne achttiende verjaardag!" roept ze, waarna mijn andere vriendinnen vanachter alle mogelijke verstop plaatsen komen springen. Ik kreun. "Hoe kan ik dat in hemelsnaam vergeten?" Claire denkt even na. "Omdat je wordt afgeleid door bepaalde mensjes van het andere geslacht. Je bent nu achttien, Chey, het wordt echt tijd dat je het hem verteld, hoor! En anders stappen wij wel op hem af!"
Ik begin te gillen. "Alsjeblieft niet, zeg! Straks doe je nog iets stoms! Ik wacht gewoon op het goede moment!" Claire schudt haar hoofd. "En wanneer is dat goede moment dan?" Ik haal mijn schouders op. "Dat weet ik nog niet. Maar goed, als jullie me nu niet laten gaan, moet ik zonder ontbijt met de dag beginnen, en als mijn maag niet genoeg heeft gehad, ben ik chaggie voor de rest van de dag en dat wil ik niet op mijn eigen verjaardag, oké?"
Na veel gezeur laten ze me eindelijk gaan, en mijn horloge geeft inmiddels alweer aan dat het 5 voor 9 is. Ik vlieg de trappen zowat af en binnen een minuut sta ik voor de Grote Zaal. Bij de Huffelpuf tafel gris ik een paar bolletjes van de stapel en doe op allebei wat kaas en prop de eerste naar binnen. Gelukkig merkt niemand hoe vies is eigenlijk wel niet bezig ben, dus hoef ik me voor de rest van de dag niet te schamen.
Als ik net een hap van mijn tweede bolletje neem, komen mijn vriendinnen de Grote Zaal binnen gelopen. Ik zie dat ze allemaal hun tas al mee hebben en vervloek mezelf, omdat mijn tas nog boven ligt.
Dan merk ik op dat Claire twee tassen draagt en als ze iets dichterbij zijn, zie ik dat ze mijn tas draagt.
Snel slik ik het laatste hapje brood door en loop ik naar mijn vriendinnen toe.
"Dank je, Claire. Wat hebben we eigenlijk?" Mandy kijkt me aan. "Kruidenkunde. Een blokuur." Ik kreun. "Maar daar ben ik super slecht in!" Tiffany grinnikt. "Het is samen met Griffoendor." zegt ze met een wenkbrauwwiebel. "Ik hoorde net dat Peter daar juist heel goed in is." zegt Claire nu, ook met zo'n wenkbrauwwiebel. Het ziet er zo belachelijk uit, dat ik in lachen uitbarst.
Terwijl we naar de kassen lopen, praten we nog even verder en als we aankomen, kunnen we zo naar binnen lopen. Bijna iedereen is er al, en natuurlijk zijn de achterste plaatsen al bezet. Dat wordt dan maar vooraan zitten.




Reageer (10)

  • Lpayno

    Weetje hoe ik me Peter eigenlijk voorstel?
    Dik
    Klein
    Vies
    ratachtig
    xd
    Maar dat komt door de films en ik kan even geen ander beeld in mijn hoofd prenten x] God... xd
    Maarja leuk zoals altijd en snel verder! (krul)(nerd)

    1 decennium geleden
  • SuperrrLouis

    wat erg, vooraan zitten --
    verduuuur!

    1 decennium geleden
  • feminist

    A W E S O M E ;D

    1 decennium geleden
  • Kreynta

    sweet (K)

    1 decennium geleden
  • McGuiness

    Hihi, echt leuk!

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen