Foto bij W50

50(hoera)
Wat denken jullie van een XL-hoofdstuk om dat te vieren?

“Zeg Bloom,” vroeg Brandon, “doen die doorns eigenlijk geen pijn?” Bloom aarzelde even. Flora keek haar angstig aan.
“Jij moet jezelf niets kwalijk nemen, Flora. Zonder jou zat ik hier nu niet”, zei Bloom, en wendde zich tot Brandon. “Ik zal niet zeggen dat het leuk is, maar zodra ik kalmeer verdwijnen de doorns. Het doet enkel echt pijn als ik er tegen vecht. Maar dat is blijkbaar nodig, want als ik niet verslagen wordt door de doorns kalmeer ik ook niet.” Iedereen was muisstil. Flora zuchtte. Bloom keek haar aan.
“Echt Flora, ik ben ongelooflijk blij met je doorns, het is het enige dat werkt.”
“Maar Bloom, is er dan geen andere manier?”, vroeg Helia verbaasd.
“Nee, ik ben immuun voor magie.”

Faragonda kwam naar buiten.
“Bloom, kan je ven meekomen?” Bloom stond op en keek vragend naar Flora. “Ja Flora, kom jij ook maar mee”, knikte Faragonda. Flora en Bloom volgden Faragonda naar haar kantoor, waar Griffin en Saladin zaten te wachten.
“Zijn er nog problemen geweest?”, vroeg Faragonda vriendelijk.
“Ik heb Sky aangevallen”, fluisterde Bloom.
“Hoezo, wat heeft hij gedaan?”, vroeg Saladin verbaasd. Bloom aarzelde. Rustig zei Flora:
“Hij heeft haar onverwacht gekust.”
“Bedoel je dat zelfs dat niet meer kan?”, vroeg Griffin verbaasd.
“Als ik er op ben voorbereid gaat het wel.” Griffin schudde ongelovig haar hoofd:
“Dit is de krachtigste vorm van zwarte magie waar ik ooit van heb gehoord.”
“Is er niets aan te doen?”, vroeg Bloom angstig.
“Er is altijd een oplossing, Bloom”, troostte Faragonda. “Alleen weten we nog niet welke.”
“Ik vraag me af”, zei Saladin. “Als monster ben je blijkbaar immuun voor magie. Maar ben je dat nu ook?”
“Geen idee”, zei Bloom, en haalde haar schouders op.
“Dat kunnen we makkelijk even controleren”, zei Faragonda, en ze probeerde Blooms hoofd in een pompoen te veranderen. Bloom werd echter onmiddellijk helemaal groen en sprong op Faragonda af. Flora haastte zich om Bloom te vangen. Maar in plaats van onmiddellijk te kalmeren, zoals meestal in deze gedaante, probeerde Bloom zich dit keer vrij te vechten. Toen ze eindelijk gekalmeerd was schudde Griffin haar hoofd.
“Blijkbaar wordt ze sterker als je magie tegen haar gebruikt”, concludeerde ze. Faragonda knikte.
“Sorry Bloom, we moesten het gewoon weten. Ik had nooit gedacht dat dit het resultaat zou zijn.
“Daarom konden we haar gisterenavond dus niet met magie uitschakelen”, zei Flora.
“Inderdaad. Ik denk dat we blij mogen zijn dat de Trix niet aan die doornstruiken hebben gedacht”, zei Griffin. Bloom knikte.
“Ik denk dat het nu onze eerste prioriteit is om de Trix te straffen, voor ze nog meer onheil aanrichten. Sorry Bloom, maar ik ben bang dat het nog een tijdje zal duren voor we erin slagen je weer om te toveren”, zei Faragonda. Bloom knikte weer.
“Ik ga onmiddellijk terug naar Wolkentoren om de Trix te straffen”, zei Griffin. Ze aarzelde even. “Normaal zou ik dit niet vragen, maar gezien de kracht van de betovering vrees ik dat ik hen niet alleen aankan. Kunnen jullie komen helpen? Faragonda, Saladin?”
“Nee, beste Griffin”, zei Faragonda. “Ik denk dat je de Trix voorlopig best opsluit. Ik kan nu niet komen helpen, ik moest sinds vanochtend op Lichtrots zitten voor de hele week. De raad was niet echt blij toen ik zei dat ik naar hier kwam. Ik moet zo snel mogelijk terug. Ik zal hen de situatie uitleggen. Hopelijk zijn ze bereid de Trix streng te straffen.” Ze keek naar Bloom. “Het zou kunnen dat jij en Flora worden opgeroepen door de raad, Bloom. Saladin, kan jij zorgen dat er een schip gereed staat voor Bloom, Flora en de andere Winx? En misschien ook Sky en de andere specialisten?”
“Geen probleem, Faragonda, ik verwittig dadelijk Codatorta. En daarna help ik Griffin met de Trix.”
“Goed. Als je denkt dat het nodig is, Griffin, kan je eventueel de Winx vragen om te komen helpen. Maar zeg hen dat ze in geen geval transformeren.”
“Goed, ik ga het hen vragen”, knikte Griffin.
“Dan vraag ik Griselda de meisjes te waarschuwen voor de Trix en voor Bloom, en dan vertrek ik”, besloot Faragonda. Bloom, Flora en Griffin vertrokken naar de andere Winx. Saladin belde Codatorta en Faragonda liet Griselda komen, waarna ze vertrok.

Griffin stond achter haar bureau oen de Trix binnenkwamen.
“Wat is er? We hebben wel betere dingen te doen dan hier om de haverklap te komen babbelen”, zei Icy kwaad.
“Wat er is? Ik dacht dat ik gezegd had dat jullie de feeën en specialisten met rust moesten laten. En vooral uit de buurt van de Winx moesten blijven.”
“En dan?”, vroeg Darcy arrogant.
“Jullie hebben Bloom gisteren lastig gevallen op het strand.”
“Tja, eigen schuld, dan moest ze maar uit onze buurt blijven. We hebben achteraf zelfs braafjes de andere Winx verwittigd waar ze hun vriendin konden vinden”, zei Stormy.
“Jullie hadden haar met rust moeten laten. Hebben jullie enig idee wat jullie hebben aangericht? Hoe gevaarlijk ze is!”
“Och, is ons lieve kleine feetje gevaarlijk. Wat jammer nou”, grijnsde Icy
“De maat is vol! Er staat jullie een zware straf te wachten!” Stormy lachte:
“En wie ga je daarvoor meebrengen? Eens kijken, drie tegen één, of vergis ik me?”
“Toevallig wel ja”, zei Stella, toen zij, Musa, Tecna, Layla en Saladin tevoorschijn kwamen.
“Oeps, ik denk dat Griffin bang is geworden”, pestte Icy. Griffin maakte het afgesproken teken, en zij en Musa vlogen op Icy af. Saladin en Layla namen Darcy te grazen, en Stormy werd gepakt door Stella en Tecna. De Trix werden opgesloten in de kerkers van Wolkentoren.

Reageer (6)

  • mosie

    ssaaaaaaaiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii.

    1 decennium geleden
  • dayxdreamer

    Eigenlijk zouden ze gewoon voor eeuwig opgesloten moeten worden, maar hoe doe je zoiets???

    1 decennium geleden
  • Smal

    hoha :D
    snel verder x

    1 decennium geleden
  • nakito

    jeej :D snel verder (A)

    1 decennium geleden
  • Luminosa

    Lekker lang hoofdstuk (a)
    Snel verder :D

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen