9. Details
Ginny Weasley
Daan stond buiten al op me te wachten. 'Hey schatje,' begroette hij me en hij drukte een korte kus op mijn mond. Jammer genoeg was het gevoel dat dit met zich mee bracht zo'n 20 keer zwakker dan het gevoel dat ik kreeg als Harry een kus op mijn wang drukte. Hij sloeg zijn arm om me heen en met mijn hoofd op zijn schouder liepen we terug naar het kasteel. Op de trappen zeiden we nog een paar mensen die we kenden gedag en de Dikke Dame mompelde iets dat klonk als "Oh, wonderschone kalverliefde".
Toen ik door het portretgat moest klimmen voelde ik opeens Daan's handen in mijn zij om me te helpen. 'Daan, ik kan dit wel zelf,' mompelde ik hem toe. Het leek even of hij wat terug wilde zeggen maar hij liet me gewoon los.
In de leerlingenkamer was het best wel druk en iedereen klapte even omdat ik binnen kwam. Ik keek even verward om me heen. Opeens dook Hermelien naast me op. 'Ze klappen omdat je in het team zit,' legde ze me uit. Ik knikte, dat maakte het al iets logischer. 'Hermelien, ik moét je iets vertellen!' piepte ik toen ik me bedacht dat zij natuurlijk niet wist wat er na Zwerkbal try-outs gebeurt was. 'Wat dan?' vroeg ze enthousiast. Ik keek even om me heen om er zeker van te zijn dat niemand, en vooral Daan niet, me zou horen. 'Harry heeft me gekust, niet op mijn mond maar op mijn wang,hij heeft me gekust,' piepte ik weer terwijl ik een klein vreugdedansje deed. Ze staarde me verbaasd en tegelijk geamuseerd aan. 'Wat leuk voor je! Ik zei toch dat je als je je normaal zou gedragen, je veel meer kans zou maken?!' Ze maakte zelf ook even een vreugdedansje. 'Geef me alle details!' commandeerde ze. Ik lachte en begon haar alles uitgebreid te vertellen.
Tot opeens weer geklap klonk. Ik keek even op en zag dat Ron en Harry binnen waren gekomen. Hermelien keek even van hen naar mij. 'Ga maar,' stelde ik haar gerust. Ze rende er gelijk naar toen en omhelsde eerst Ron en daarna Harry. Terwijl ze Ron omhelsde keek ik even snel naar Harry en hij ook naar mij. Ik glimlachte even verlegen, begon te blozen en draaide me zo snel mogelijk weer om in de hoop dat het hem niet op was gevallen. 'Dan maar op zoek naar Amy,' mompelde ik in mezelf.
Ik vond haar uiteindelijk ergens in een hoek. Ze was aan het praten met Demelza. 'Hey,' begroette ik ze. 'Hoi,' zeiden ze tegelijk terug waardoor ik moest grinniken. 'Oh, nog gefeliciteerd met het halen van het team,' zei ik tegen Demelza en ik omhelsde haar even. 'Jij ook,' glimlachte ze terwijl ze me terug knuffelde.
De rest van de avond praatten we over de best mogelijke tijden voor de trainingen, over de teams van de andere afdelingen en over wat we morgen zouden doen, het was morgen immers zaterdag.
'Welterusten,' mompelde ik toen het bijna 1 uur was. 'Slaap lekker,' kreeg ik als antwoord.
In de slaapzaal netselde ik me lekker in mijn bedje en droomde ik iedere mogelijke liefdesscène met Harry. Iets waar ik me een dag later enorm voor zou schamen.
Reageer (6)
Dit was het laatste hoofdstuk in deze story is een takkemelding!
1 decennium geledenDit is echt één van de leukste creaties die ik hier heb gelezen
Snel verder
OMG. Nu vind ik Daan aan de andere kant toch wel zielig..
1 decennium geledenMaar goed, Harry is natuurlijk 1000x leuker (:
Snel verder!!
Ik hou zoveel van dit verhaal!
1 decennium geledenSnél verder:Y)
super cool!
1 decennium geledensnel verder?
x
verder <33333333'
1 decennium geleden