Foto bij -XXV-

~ Ewout ~
Wist niet echt een foto, dus doen we het maar zo, mhihi :9~

Ik voelde een arm om m'n middel en draaide me om. Ewout staarde me aan. Tussen ons stond Jewel te kwispelen.
'Ik had gezegd dat ik het later wel eens zo uitleggen.' zei hij en zette zich neer op de grond. Meteen erna ging het hondje tussen zijn benen zitten. Hij zuchtte. 'Wat weet je al?'
'Dat ik hier in ieder geval niet hoef te zijn.' zei ik.
'Juist.' zei Ewout. 'Maar je moet vooral weten dat daar een reden voor is.'
'Ik ben de prinses.' zuchtte ik.
'Weer juist.' zei hij. 'Maar er is 1 ding.' 'De adellijke familie en de burgers komen hier niet erg goed overeen.'
'Normaal gezien mogen mensen uit dit dorp niet naar de bovenwereld gaan. Maar de koningin werd verliefd op een mens uit de bovenwereld. Toen ze terugging naar haar dorp, waren er al een paar burgers die haar scheef bekeken. Maar het ergste komt nog. De koningin was zwanger. En terwijl ze terug naar de bovenwereld ging, om tijd door te brengen met haar man en kind, werd het hier beneden een ware anarchie. Wanneer de koningin terugkwam, werd ze verbannen door het volk, en ze is nooit meer teruggezien.' vertelde Ewout zacht.
'Wat rot.' zei ik.
'Begrijp je het dan nog steeds niet?' vroeg Ewout. Hij keek me recht in de ogen aan. 'Jij bent het Elena, jij bent de prinses. De dochter van de koningin, jouw moeder.'
Ik schrok niet. Ik had die ergens zien aankomen. 'Waarom mag ik dan hier niet komen?' vroeg ik.
'Wel, nadat de koningin verbannen werd, ging er een grote zoektocht uit naar haar dochter, jij.' 'Talloze meisjes van jouw leeftijd werden onderzocht. Maar geen van hen had het juiste amulet om zijn hals. De adellijke amuletten zijn blauw.'
Ik slikte. Ik had heel veel geluk gehad dat de oude man mij destijds had gewaarschuwd. 'En hoe zit het dan met jou?' vroeg ik.
'Op de 15e verjaardag van de prinses moesten alle 17jarige jongemannen naar de bovenwereld gaan. Ze moesten de prinses volgen, en ze naar hier brengen, daar zou ze ook verbannen worden.
Ik heb je gevolgd Elena, en lang. Maar ik werd verliefd op je, en daarom zorgde ik ervoor dat je nooit je weg naar hier zou vinden.' 'Maar jij bent toch zo koppig.' Grinnikte hij.
Ik lachtte. Er was echter 1 ding dat ik wou weten. Of mijn moeder nog zou leven. 'Ewout.. hoe zit het nu met de koningin, is ze nog in leven?'
Ik zag Ewout twijfelen. 'Elena, ik heb geen flauw idee.' 'Niemand weet waar de verbannen personen naartoe gaan.' 'Maar ik weet wel, dat ze zullen blijven zoeken naar jou, en dat niets hun zal tegenhouden, tot ze jou verbannen hebben.'
Ik slikte. Jewel keek naar me en kwispelde met haar staart. 'Wat moeten we dan doen?'
'We verzinnen een plan.' zei Ewout vastberaden.



mijn story: ' does the paradise exist ? ' is af! jullie moeten alleen maar eens reageren op het hoofdstuk dat je net gelezen hebt, om het volgende te activeren!
love, Hannah.

Reageer (1)


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen