Foto bij W41

Even voor de duidelijkheid: er zijn twee cursussen die elk een jaar duren, en de Winx zullen ze allebei doen. Faragonda sprak dus al over de tweede cursus

Zondagavond zaten de meisjes gezellig met elkaar te praten. Ze hadden allemaal zin in het dagje naar het strand met de jongens, dat morgen op het programma stond.
“Oh”, riep Bloom, toen ze haar gsm hoorde. “Ik heb een sms’je van Sky gekregen. Hij wil dat ik Magix ga, hij heeft een verrassing voor me!”
“Oké, doei Bloom, amuseer je”, lachte Stella. Bloom liep vrolijk de kamer uit, op weg naar Magix, naar Sky. Ze was nieuwsgierig naar de verrassing.

“Sky, ben je hier?”, vroeg Bloom toen ze aan het strand kwam. Ze was verbaasd dat ze Sky niet onmiddellijk zag. Maar in plaats van Sky was het Icy die verscheen.
“Dag Bloom, fijn dat je zo snel bent gekomen.”
“Icy, wat doe jij hier?”, vroeg Bloom kwaad.
“We hebben een verrassing voor je, weet je nog?”, lachte Darcy, terwijl zij en Stormy ook tevoorschijn kwamen. Grijnzend omsingelden de drie heksen Bloom.
“Laat me met rust. Believix Winx!”, schreeuwde Bloom. Icy, Darcy en Stormy lachten:
“Net wat we nodig hadden.” Voor Bloom zichzelf kon verdedigen, betoverden ze haar in een afgrijselijk monster.

Stella’s gsm rinkelde.
“Hoi Brandon”, lachte ze blij, toen ze opnam.
“Stella, Sky hier. Weet jij soms waar Bloom is? Ik kan haar niet bereiken.”
“Bloom is toch bij jou? Ze zei dat je een verrassing voor haar had, in Magix.”
“Verdomme!”, vloekte Sky. “Stella, ik weet daar niets van. Maar wat ik wel weet is dat mijn gsm verdwenen is. Dit is een val!”
“Wat?!”, riep Stella geschokt. Op dat moment ging Flora’s gsm.
“Het is Sky”, zei ze verbaasd.
“Wat? Nee Flora, ik heb Sky aan de lijn”, zei Stella.
“Stella, wat is er?”, vroeg Sky.
“Iemand belt naar Flora met jouw gsm. Ik bel je terug.” Stella haakte in. “Flora, neem op!”
“Hallo, met Flora.”
“Dag feetje,” het was de stem van Icy, “Bloom is bij ons. Kom haar maar halen, als je haar nog terug wilt tenminste. We maken momenteel een gezellig wandeling op het strand.” Icy hing op.
“De Trix hebben haar!”, zei Flora kwaad en bezorgd. “We moeten haar redden!”
“Ik bel de jongens”, zei Stella.
“Hallo Stella, met Sky”, klonk het, nadat Stella Brandons nummer had ingetoetst.
“Sky, de Trix hebben haar, jullie moeten ons komen helpen.”
“Oh nee! Stella, ik wou Bloom bellen om te zeggen dat onze afspraak morgen niet doorging. We zijn op een reddingsmissie, een schip met een groep eerstejaars is verongelukt.”
“Dan halen wij hen terug”, zei Stella vastberaden, en haakte in. “Vooruit meiden, eropaf.”
“We moeten eigenlijk Faragonda waarschuwen”, zei Flora aarzelend.
“Nu niet, Bloom is in gevaar, kom mee”, zei Musa.

Reageer (4)

  • tief

    OMG wat is er met haar gebeurt? En hoe ziet ze er nu uit? Kun je misschien een plaatje erbij doen? Ik ben zo benieuwd op Sky haar kan redden. Ga snel verder. PLEACE(flower)

    1 decennium geleden
  • Padme

    Hoe ziet Bloom er nu uit????

    gauw door

    1 decennium geleden
  • Smal

    (dance) Go Winx Go Winx xD
    oké XD dit past niet echt bij de sfeer van dit hoofdstuk maar ach :X

    1 decennium geleden
  • Eef95

    Oeps ik zou toch Faragonda waarschuwen of op zijn minst een bericht achter laten...

    snel verder

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen