031. Feeling good
Soundtrack.
Mijn leven gaat weer zijn normale gangetje. Ik ga naar school en werk soms bij de lokale supermarkt. Ik heb in totaal rond de 100 oproepen van Liam gehad. En ook de rest heeft me vele malen geprobeerd te bereiken. Ik heb alles volledig genegeerd, inclusief de facebook friendrequests en al die dingen. Ik gooi mijn tas in de hoek en wandel rustig de woonkamer binnen. Mijn moeder zit achter de laptop met haar ronde brilletje op haar neus. ‘Jij en die Liam’ begint ze. Ik zucht eens diep. Ze blijft er maar over door zeuren. Ze vindt ik ons geweldig samen maar ik zie het gewoon niet meer zitten. Ik heb hem zo lang zo goed genegeerd dat ik nu volledig over hem heen ben. Behalve als ik zijn gezicht weer ergens zie. Dan voel ik de pijn weer in mijn hart. ‘Wat is er mee, mam?’ vraag ik geïrriteerd terwijl ik een plakje cake pak en een glas drinken in schenk voor mezelf. ‘Jullie waren echt zo’n leuk stel samen’ mompelt ze dan. Ik slaak opnieuw een diepe zucht. Ik heb mijn moeder nooit het hele verhaal verteld. Alleen maar dat hij heeft gezoend met zijn ex en dat ik er toen vandoor ben gegaan. Ik heb haar ook uitgelegd dat ik was meningsverschillen had met Justin en Drew. ‘Mam’ zeg ik dan. ‘Sorry, maar ik vraag me gewoon af waarom je hem niet eens een keer belt’ zegt ze dan. Ik schud mijn hoofd naar haar en rol mijn ogen dan. ‘Liam is toch hartstikke druk met die tour’ zeg ik dan. Mijn moeder kijkt me moeilijk aan. ‘Ik wil gewoon dat je gelukkig bent’ zegt ze dan stilletjes. Die heeft een plan in haar hoofd. ‘Ik ben gelukkig’ roep ik terwijl ik mijn armen in de lucht steek. Ze schudt haar hoofd. ‘Je bent niet gelukkig’ zegt ze dan. ‘Waarom ga je niet een keer met een andere jongen uit als je toch over Liam heen bent?’ vraagt ze dan terwijl ze en schijnheilig hoofd trekt. Ze heeft me nu precies waar ze me hebben wilt. Ik heb hier geen goed antwoord op. Ik vergelijk iedere jongen met Liam en niemand komt ook maar een beetje in zijn richting. Ik ben er heilig van overtuigd dat ik later als een oude vrouw met honderden katten zal eindigen maar het kan me ook niets meer schelen. ‘Ik ben boven’ mompel ik dan waarna ik gewoon haar vraag negeer en wegloop.
Ik laat mezelf op mijn bed vallen en staar naar het profiel. ‘Alica?’ vraagt mijn moeder dan terwijl ze mijn kamer binnenkomt gelopen. Ik ga rechtop zitten en kijk haar aan. Ik zie de tranen in haar ogen. ‘Ik maak me zo’n zorgen om je’ zegt ze dan zachtjes. Ze loopt naar me toe en gaat naast me op het bed zitten. Ze kijkt me niet aan en staart naar het raam. ‘Mam’ fluister ik. Ze veegt snel de tranen van haar gezicht en kijkt me dan aan. ‘Ik ga gelukkig worden’ zeg ik dan vastbesloten. ‘Ik heb iets gedaan’ zegt ze dan. Ik kijk haar gespannen aan. ‘Ik heb Liam gebeld’ fluistert ze dan. Mijn ogen worden opeens tien keer zo groot. ‘Waarom?’ breng ik ontzet uit. Ze kijkt me aan. ‘Je bent ongelukkig en je mist hem’ zegt ze dan. Ik zucht eens diep en sla mijn handen voor mijn gezicht. ‘Hij komt morgen’ zegt ze dan. Ik haal de handen voor mijn gezicht weg. ‘Wat!?’ roep ik dan. Ze kijkt me schuldig aan. ‘Hij zei meteen dat hij zou komen’ zegt ze dan. Ik zucht eens diep en trek mijn benen op. ‘Ik weet het niet mama’ mompel ik dan. ‘Die jongen is nog net zo gek op jou als jij op hem’ zegt ze dan. Ze klopt me op mijn been en kijkt me dan bemoedigend aan. ‘Het komt helemaal goed, Alica’ fluistert ze dan. Ik kijk haar aan en knik dan langzaam. ‘Dat hoop ik mama’ fluister ik dan. ‘Hij houdt van je, anders zou hij niet komen’ zegt ze dan vastbesloten. Ik kijk op en glimlach zwakjes. ‘Dat hoop ik dan maar anders blijf ik voor de rest van mijn leven met een gebroken hart zitten’ zucht ik dan zachtjes. Mijn moeder staat op en geeft me een kus op mijn voorhoofd. ‘Morgen komt alles goed’ zegt ze dan waarna ze mijn kamer uitloopt en me alleen achterlaat. Ik ga weer languit op mijn bed liggen en staar naar het plafond. Ik ben zo doodsbang voor morgen. Beter had ze helemaal niets gezegd en had Liam opeens op de stoep gestaan. Ik kan nu zeker weten niet slapen vannacht. Ik vraag me af of de rest ook meegaat. Ik wil sorry zeggen tegen Zayn dat ik zomaar ben weggegaan. Hij moet begrijpen waarom ik ging. En dat geldt nog meer voor Liam. Die jongen heeft mijn hart en hij heeft hem stevig vast.
Reageer (9)
Mooi !
1 decennium geledenOmgomg snel verder!(:
1 decennium geledenX
Nice Geschreven <3
1 decennium geledenSnel VERDER <333
VERDER
1 decennium geleden