'Weetje wat hij mij ook flikte?' Brengt Stella ineens uit terwijl de de lege tassen in de kast gooit en de schuifdeuren dicht trekt. 'Zegt het eens.' Grinnik ik en plaats mijn handen in mijn zijde. 'Hij stal mijn ring, die ik van hem had gekregen, en die heeft hij aan de wicht gegeven!' Een diepe snuif van haar volgt met een boze blik. 'Ik haat hem nu voor altijd.' Grauwt ze terwijl ik haar met open mond aankijk. Gegeven is toch gegeven? 'Neem nog een marsepein fruitje.' Zeg ik dan maar wat haar aan het lachen maakt. 'Als ik nog in mijn oude huis in Madera woonde, dan had ik alle geesten achter hem aan gestuurd die er op dat moment om mij heen dwaalden en mij lastig vielen.' Grinnik ik naar Stella die blij in haar handen klapt. Wacht, dat bracht me op een idee. 'Ik moet even naar de wc, neus de kamer maar even door.' Glimlach ik en vertrek de kamer uit, naar mijn eerste kamer in dit appartement. De mannen en mijn moeder waren weer naar het strand gegaan, dus niks aan de hand. 'Jesse, Jesse.' Sis ik en sluit de deur achter me. 'Wat is er, Querida?' Met een glimlach kijk ik hem aan en pak zijn openhangende blouse vast waardoor ik hem naar mij toe kan trekken. 'Hoe ver kan jij 'reizen'.' Grinnik ik en bijt lichtjes op mijn onderlip. 'Wat bedoel je?' 'Je hebt vast het gesprek van Stella en mij mee gekregen, of niet?' Hierop knikt hij, maar kijkt mij nog steeds onbegrijpend aan. 'Kun jij naar Madera, mijn oude woonplaats?' 'Misschien..' Zegt hij voorzichtig. 'Goed, kun je proberen om de ring van Stella terug te nemen die dat nieuwe vriendinnetje van haar ex nu heeft. Bij mij geld, gegeven is gegeven en niet terug nemen om aan iemand anders te geven.' Grijns ik naar hem. 'Je hebt zelfs mijn toestemming om ze lastig te vallen zoals je mij lastigvalt.' Grijns ik wat breder naar hem. 'Ik val jou helemaal niet lastig.' Zegt Jesse die ook een grijns op zijn gezicht werkt en mij tegen de deur aandrukt en een kus op mijn lippen plaats. 'Maar ik zal kijken wat ik kan doen, Querida.' Glimlacht hij dan naar mij. Dankbaar knik ik naar hem. 'Moet je nog iets weten?' Hierop schudt hij zijn hoofd, strijkt langs mijn kaak en zoent mij opnieuw. 'Ga dan maar gauw, als je terug bent..misschien dat je dan wel iets tegoed krijgt.' Grinnik ik en heb een beetje een speelse twinkeling in mijn ogen, hopelijk gaf ik hem stoute ideeën om hem iets te laten verwachten dat niet zo zou zijn...hoopte ik. Voor hij oplost kan ik nog van zijn gezicht aflezen 'Dat is je geraaien'. Grinnikend loop ik de deur uit, de keuken in waar ik drinken en glazen pak en loop dan terug naar mijn andere kamer waar ik Stella op bed aantref. 'Stel? Stel?' Vraag ik zachtjes en plaats het drinken en de glazen op de vensterbank. Stella's ogen zijn gesloten en haar ademhaling is rustig, ze was vast moe van het vroege opstaan en de vliegreis, misschien had ze gisternacht ook niet geslapen van opwinding. Met een glimlach strijk ik wat haar uit haar gezicht, kijk nog even of ze echt slaapt, maar loop dan de kamer weer uit met het drinken en de glazen. In de woonkamer zet ik de tv zachtjes aan op TLC waar Extreme Couponing op is. Geweldig hoe ze het steeds weer voor mekaar kregen.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen