Foto bij ~ McFlurry or McLove? #1.

Naam: Daniëlla Famaey.
Leeftijd: 16.
Gezin: Vader Michel Famaey, Broer Steven Famaey, Zus Lisetta Fameay.
Hobby's: Lol maken met vriendinnen, kijken naar jongens, zonnen, nagels lakken, hockeyen, opmaken, naar de bioscoop, shoppen en lachen.

‘’Goede..’’ Middag, ja middag is het al weer.. ‘’Goedemiddag.’’ zuchtend maakte ik mijn zin af en stelde de computer in voor de klant. Ik haatte dit alles, ik werkte namelijk in de Mac Donalds. Leuk zal je denken, nou nee dus! Ik haat fastfood, het is zo smerig en vettig en dan moet ik er ook nog mee gaan werken. Kon mijn vader dan echt helemaal niets anders bedenken? Ik wou graag in de bediening werken van een restaurant, maar daar had ik geen ervaring voor. Mijn vader had bedacht om eerst hier te werken en dan daar in het restaurant. Nog even geduld dus.
Ik keek de klant aan en schrok een beetje. Er ging een soort van schok door mijn hele lichaam heen. Het was een knappe jongen, ongeveer mijn leeftijd, tenminste dat gok ik dan. Ik frunnikte wat aan mijn lok die onder mijn pet uitstak, het liefste had ik die pet van mijn hoofd getrokken en mijn lange bruine haar aan hem geshowt maar het leek me handig om de baan te behouden dus ik deed het niet.
Bijna vergeten, het was nog steeds een klant.. ‘’Je bestelling graag’’ begon ik dus. ‘’Doe maar een McFlurry’’ zei hij direct nadat ik zijn bestelling had gevraagd, zou hij haast hebben? Ik voelde me opgefokt en vroeg naar de smaak. ‘Loin’ had hij geantwoord. Ik toetste het in op mijn apparaat – waarvan ik amper wist hoe je dat ding moest bedienen – en de prijs kwam in beeld. ‘’2,30 alsjeblieft’’ en ik liep naar achter om het bekertje onder de machine te duwen. Fuck, hoe werkte zo’n ding? Ik voelde me nogal dom toen ik een grote rode knop met ‘START’ zag staan en ik drukte op de knop en vervolgens op de smaak ‘Lion’.
Ik wachtte totdat het bekertje helemaal gevult was en drukte een dekseltje op het bekertje. Ik liep weer naar voor en zette de McFlurry op het dienblad. Hij legde het geld in mijn hand waarbij een kleine aanraking volgde, even maaktte we oogcontact waarbij hij glimlachte. Hij had spierwitte tanden. ‘’Dankjewel voor je hulp...’’ ik zag hem gluren naar mijn naamkaartje ‘’Daniëlla’’ en hij liep weg waardoor een nieuwe klant naar voren staptte. Misschien ga ik dit baantje nog wel leuk vinden.

Reageer (6)

  • Beronica

    Hehe, mijn moeder heet zo.
    En die jongen lijkt me cute! Had ze die McFlurry niet gratis kunnen geven?
    Maar leuk geschreven, een leuk begin, ik heb een abo, gauw verder!

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen