Foto bij 014. Honesty

Soundtrack.

Ik loop de meisjes wc in. Niet dat een plaatje op de deur hem zal tegenhouden van achter me aan te lopen. Hij komt bijna vaker in de meisjes wc dan ik. Ik werp een blik in de spiegel en zie mezelf. Het meisje dat ik zie ziet er gelukkig en ongelukkig uit tegelijkertijd. De deur gaat weer open en Justin stapt nu ook naar binnen. Hij slaat zijn armen over elkaar en kijkt me doordringend aan. ‘Ik moet even met je praten’ zegt hij dan zonder zijn blik van mijn gezicht af te halen. Het lijkt wel of hij met me wilt praten door mijn gezicht te gaan lezen. Ik zet mijn pokerface op. ‘Praat’ zeg ik dan. Mijn stem klinkt hard maar Justin trekt zich er helemaal niets van aan. ‘Je hebt niets met Liam. Er is iets waarom je doet alsof’ zegt hij dan. De waarheid klinkt hard in mijn oren maar ik doe net alsof ik wel wat met hem heb. ‘Ik heb wat met Liam, en ik weet niet waarom je denkt dat het niet zo is. Dan zie je spoken’ zeg ik terwijl ik ook mijn armen over elkaar sla. Vroeger vertelde ik Justin alles op mijn geheim na. Hij wist alles van me en hij had het altijd door als er iets was. En nu sta ik gewoon glashard tegen mijn beste vriend te liegen. Ik ga hem hoe dan ook kwijtraken. Als ik dit volhoud ben ik hem kwijt, als hij het bandje in handen krijgt ben ik hem kwijt. Alleen ik raak hem liever op deze manier kwijt dan dat nog meer mensen van mijn geheim weten. De gedachte dat meer mensen er van weten maakt me bang. Niemand mag het weten. ‘Het ene moment reageer je angstig op hem en het andere staar je hem verliefd aan. Het lijkt wel alsof je voor alles wat je doet of zegt verantwoording bij hem aflegt of om toestemming vraagt’ zegt Justin dan. Ik wend mijn blik af en staar naar de grond. Ik weet niet wat ik moet zeggen want hij slaat de spijker keihard op zijn kop. ‘Zeg wat er aan de hand is’ beveelt hij me dan. Ik laat me door niemand bevelen op leggen, dat heeft zelfs Liam op deze toon gedaan. Ik kijk op en kijk hem fel in de ogen. ‘Er is niets aan de hand’ zeg ik dan duidelijk.

Justin kijkt me eng aan en duwt me dan hard tegen de muur. Hij knijpt me hard in mijn polsen. ‘Zeg me nu de waarheid’ zegt hij. Hij spuugt in mijn gezicht met elk woord dat hij uitspreekt. De pijn in mijn polsen wordt nog groter omdat ik geen woord tegen hem zeg. De deur van de meisjes wc gaat open. Ik zie Liam naar binnenkomen. Laat hem alsjeblieft Justin van me af halen. Justin kijkt me met zwarte ogen aan en dan wordt hij van me afgetrokken. Meteen wrijf ik over mijn pijnlijke polsen heen. ‘Ben je helemaal achterlijk geworden?’ schreeuwt Liam tegen Justin terwijl hij hem een duw geeft. Ik duw mezelf tegen de muur zodat ik niet opval. ‘Je bent niets meer dan een vieze vuile kut pedo die met zijn vieze handen van mijn beste vriendin moet afblijven’ schreeuwt Justin terug terwijl hij op Liam af loopt. ‘Je gedraagt je niet echt hoe een beste vriend zich hoort te gedragen’ kaatst Liam terug. ‘Je doet haar godverdomme pijn’ voegt hij er dan woedend aan toe. ‘Dat jij nu tegen mij loopt te schreeuwen maakt je echt niet het perfecte vriendje’ zegt Justin kalm terwijl hij zijn armen over elkaar slaat. ‘Je gespeelde vriendinnetje heeft pijn, misschien moet je haar even helpen’ zegt hij dan nog. Liam kijkt hem zo dodelijk aan. Als blikken konden doden was Justin nu mors en mors dood geweest. Ik weet niet eens of ik dat heel erg zou vinden op dit moment. Ik ben nu vooral bang voor hem. ‘Je blijft uit haar buurt’ zegt Liam dreigend terwijl hij een stapje in de richting van Justin doet. Justin doet ook nog een stapje in de richting van Liam. De jongens raken elkaar net niet. ‘Hallo’ piep ik in een poging om hun aandacht te krijgen maar ze negeren mij beide volledig. Ik voel me hier nutteloos, maar ik durf niet weg te gaan. Straks vliegen die twee elkaar helemaal aan en dan is er niemand om ze tegen te houden. Niet dat ik ze zou kunnen stoppen. Ik hoop dat de rest snel komt om ze uit elkaar te houden. Gelukkig komen de anderen binnen als Justin Liam wilt gaan slaan. Zayn trekt Liam naar achter en Drew doet hetzelfde bij Justin. ‘Wat is hier aan de hand?’ gilt Harry dan boos. Niemand zegt een woord.

Reageer (8)

  • Oosterloo

    OMFG
    ga snel verder. Nog een deeltje? =D

    1 decennium geleden
  • Chikorita

    ;o
    Spannend!
    Snel verder =D

    1 decennium geleden
  • theguardian

    Snel verder x

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen