Anne-Rose


Ik zat in de buurt van een park dus dat was wel makkelijk. Na een rondje gelopen te hebben liep ik maar weer terug. Ik maakte geen groot rondje, bang om verdwaald te raken. Ik denk dat ik deze eerste dagen maar voor de zekerheid een stadkaart bij me mag hebben, mocht ik verdwalen dan kan ik altijd de weg nog terug zoeken in plaats van het te moeten gaan vragen aan mensen. Dat vind ik altijd zo vervelend om mensen te moeten storen om de weg te vragen. Dan lijk het net of je zelf niks kunt. Maarja wat wil je als je hier net komt wonen, maar natuurlijk weten hun dat weer niet. Ik kwam weer thuis en besloot maar om wat tv te gaan kijken. Miss Walker had me verteld dat alle zenders er op zitten maar dat ze bij een heel goedkoop bedrijf zaten want dat bedrijf was weer van hun zoon. Maar omdat ik het huis had gekocht van Miss Walker zou ik ook korting blijven krijgen. Ze waren allemaal veel te lief hier. Pfoe het word nog wel even wennen Engelse tv zonder ondertiteling. Toen het half 11 was liet ik Rex nog 1 keer uit en ging toen naar bed. Morgen zou ik voor het eerst moeten gaan werken weer in de dierentuin. Ik had mijn reisschema al uitgestippeld. Ik moest eerst een kwartiertje lopen naar de metro en daarna 10 minuten met de metro naar de dierentuin. Er zat een halte voor de dierentuin. Ik hoop dat er niet te veel nieuwe mensen zijn en nog wel een beetje van mijn leeftijd. Ik ben ook wel benieuwd op welke afdeling ik word gezegd. Laat het alsjeblieft geen reptielen zijn. Ik vouwde even snel mijn handen en deed een kort schietgebedje. Toen ik eenmaal in bed lag kon ik niet slapen. Ik was gewoon zenuwachtig bij de gedachte dat ik morgen weer naar de dierentuin ging. Het kwam natuurlijk ook door de vreemde omgeving. Om 7 uur ging mijn wekker alweer. Ondanks dat ik laat sliep was ik toch klaar wakker. De klap zou later vandaag nog wel komen. Nadat ik ontbeten had en mijn lunchpakketje klaargemaakt had liet ik Rex en Twister uit. Zij waren al sneller gewend dan mij. Om kwart voor 8 was ik onder weg naar de metro. Ik moet kwart over 8 bij de dierentuin zijn. Ik kwam aan en werd gelijk weer hartelijk ontvangen net zoals bij mijn stages. Er waren wel veel nieuwe gezichten. Allemaal meisjes van mijn leeftijd gelukkig. Er waren nog een paar diersoorten over waar ik uit mocht kiezen. Hmm wel moeilijk. Ik besloot uiteindelijk maar voor de wolven en de stokstaartjes te gaan. Zulke grappige beestjes. Ik was lekker aan het werk tot de dierenarts kwam kijken. 1 van de wolven was aangevallen. De dierenarts stelde zich voor al Caroline en ze had een assistente bij zich. Lily. ‘Hi, I’m the assistent. My name is Lily. You are the new girl right?’ ‘Yes that’s right. Hi nice to meet you. I’m Anne-Rose.’ Ik praatte wat verder met de dierenarts over hoe we het zouden aanpakken enz. Nadat we alles gedaan hadden zouden ze weer verder gaan. ‘Would you like to lunch together? You’re new, and I’m new.’ ‘Yeah sure. About half past 12 in the cafetaria?’ ‘Allright see you there.’ Ik ging weer verder met mijn werk. Zodra het kwart over 12 was liep ik richting de kantine. Het was zeker wel 10 minuten lopen. Toen ik aankwam was Lily er al. Ze lachte vrolijk naar me. Dat zou nog wel eens een vriendin kunnen worden. ‘Hi, come sit over here.’ Ik ging naast Lily zitten en we raakte vrolijk aan de praat. ‘When did you moved here?’ ‘Since yesterday. I still have to find out about everything. Where the supermarket is and stuff like that.’ ‘Okay, I can show you everything if you like?’ ‘If you want to, yes please.’ ‘My friends and I are going out tonight, do you want to come with us?’ ‘Ehm well I don’t know. I never went out before. And are your friends okay with that?’ ‘Yes of course. Yeah sure, they also take other girls with them. What’s your address I’ll pick you up around 10 o’clock.’ Ik gaf Lily mijn adres en ging daarna weer aan het werk. Vanavond mijn eerste keer uit. Wat moet ik aantrekken. Nouja ik heb er vanavond nog wel tijd voor om er over na te denken.

Reageer (6)

  • MCourtois

    Mooi !

    1 decennium geleden
  • xBarcelona

    wow ik liep een beetje achter.., but ik ben weer bij ;D
    i likeee it<33
    snel verduuuuur(flower)

    1 decennium geleden
  • GreenRanger

    Pfoeeeehhh meisjee toch, jij denkt'; larissa weg, schrijven maar =3
    hihiii, geweldiggg honeyy!!<33

    Snellverderrrr=3

    1 decennium geleden
  • Meile

    Oehh, gaat ze daar Jack ontmoeten *wenkbrauwwiebel*?
    Gauw verder x33

    1 decennium geleden
  • QueenMary

    suppeeerr :D

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen