Ik en Ginny kwamen de grote zaal binnen gelopen in een discussie over onze les kruidekunde. WAT BEDOEL JE IK KAN VRIJDAG NIET OMDAT IK STRAFWERK HEB?! ZELFS FRED, GEORGE EN ANNE HEBBEN NOG GEEN STRAFWERK! Angelique ging behoorlijk tekeer tegen Harry.
Harry heeft vandaag Sneep toch niet gehad? Hoe komt hij dan nog eerder als Fred, George en mij aan strafwerk?
Laten we het gaan vragen.
Hermelien? vroeg ik terwijl we aan de tafel van griffoendor ging zitten, hoe komt Harry aan strafwerk, jullie hebben Sneep nog niet eens gehad.
We hebben Omber al wel gehad.
Wat maakt dat uit? vroeg Ginny, ik weet dat ze voor het ministerie werkt maar Harry hoeft toch alleen naar haar uitleg te luisteren en daarna de spreuken te oefenen?
Het zijn flutlessen, er wordt ons niet geleerd hoe we ons moeten verdedigen en toen ik vroeg hoe je je dan moest verdedigen vroeg ze wie ons aan zou willen vallen.
En daar ging het verkeerd, gokte ik.
Inderdaad, hoe raad je het?
Ik heb niet jou hersenen maar iedereen die Harry een beetje kent weet wat er dan gebeurt.
Hallo dames, zei Fred toen hij, Leo en George aanschoven.
Ik hoorde het goede nieuws, zei ik.
Welk goed nieuws? vroeg George.
Dat we alledrie nog geen strafwerk hebben integenstelling tot Harry.
WAT?! Harry heeft Sneep toch nog niet gehad?
Nee, hij heeft Omber gehad, zei Hermelien.
Dat verklaard veel, zei Leo, wat een lerares zeg.
Ik heb Angelique net gehoord en ik kan deze week dus echt geen straf gebruiken, gelukkig hebben wij Sneep al gehad, na Omber hebben we allemaal redelijke leraren.
Welke spelers zoeken jullie eigenlijk? vroeg Ginny.
Wachter, zei ik, en als het zo doorgaat met Omber binnenkort ook een zoeker, als ze echt zo erg is waarschijnlijk ook een jager.
Nee joh, zei Fred, wij hebben haar doorstaan dan moet het jou toch zeker lukken.

Reageer (2)

  • SweetDemon

    haha ocharme harry

    1 decennium geleden
  • Allysae

    nice
    snel verder

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen