Foto bij || Seven

Aiden POV

Ik had het serieus overwogen. Ik had het serieus geprobeerd. Ik had serieus geprobeerd haar aan te spreken. Maar op het laatste moment had ik steeds afgehaakt. Gelukkig had ik Kyle.
Het was de derde dag dat we op de camping waren. Kyle en ik hadden onze dagen doorgebracht op het strand en bij het zwembad en ik had ondertussen al een aardig kleurtje. Ik had haar, ik wist haar naam nog niet, al een paar keer gezien, maar ik had haar nooit aangesproken. Niet dat ik niet durfde, ik wist gewoon niet zo goed wat ik moest zeggen.
Ik lag bij het zwembad met mijn iPod op vol volume. Ik rommelde met mijn vingers mee op de maat van de muziek en bekeek de mensen die langskwamen. Kyle was een paar minuten geleden vertrokken om drankjes te halen dus lag ik alleen.
Net op het moment dat er een nieuw nummer aanbrak kwam Kyle aanlopen met twee blikjes cola. Hij gooide er een en ik ving hem. Ik opende het blikje en dronk snel twee grote slokken waar ik tranen van in mijn ogen kreeg.
Kyle plofte naast me neer op de blauwe ligstoel.
“Ik sprak net een of andere gozer” zei hij.
Ik draaide mijn hoofd naar hem toe.
“Hij was Nederlands, ik schat hem onze leeftijd” ging Kyle verder.
Ik nam nog een slok cola en morste een beetje op mijn buik.
“Hij zei dat er vanavond een kampvuur is, een stukje het bos in en hij vroeg of we ook kwamen. Heb jij zin?” Kyle keek me vragend aan.
Ik knikte. Ik had wel zin in wat gezelschap. Na drie dagen voor twaalf uur in bed had ik wel zin in een feestje.
“Top” zei Kyle en hij nam een grote slok cola, waarbij ik de helft over me heen kreeg.

Ik zag de oranje gloed al vanaf een afstandje. Ik dook nog een beetje verder weg in mijn trui, het was een koude avond. We liepen de open plek op. Midden op de open plek was een kampvuur omringd door jongeren. Automatisch zochten mijn ogen het blonde haar en ik kreeg een glimlach rond mijn lippen toen ik haar zag zitten. Kyle en ik liepen naar de groep toe en gingen op de enige vrije plek zitten, recht tegenover haar. We waren ongeveer met twintig schatte ik, iedereen rond de zeventien jaar.
Een beetje onopvallend keek ik naar haar. Ze zat tussen een meisje en een jongen in. Het meisje zei iets tegen haar en ze lachte. Mijn ogen gingen naar de jongen, hij was zijn gitaar aan het stemmen.
“Zijn jullie Nederlands?” hoorde ik naast me.
Ik keek opzij. Een meisje keek me vragend aan.
“Ja” zei ik.
Het meisje lachte.
“Ik ook, maar dat snapte je waarschijnlijk al” zei ze. “Ik ben Vera.”
Ik schudde haar uitgestoken hand.
“Aiden” zei ik. “En dit is Kyle.”
Kyle schudde ook de hand van het meisje en begon een gesprek met haar.
Ik zag die blik in zijn ogen, dit meisje zou zijn eerste verovering zijn.
Ik draaide mijn hoofd en keek weer naar haar. Ze fluisterde iets in het oor van de jongen met de gitaar en ik voelde een steek van jaloezie door me heen gaan. Ik zuchtte, ik maakte toch geen kans bij haar. Ten eerste was ze Frans, en zo goed sprak ik dat ook weer niet en ten tweede had Kyle zijn oog ook al op haar laten vallen. En als Kyle eenmaal achter een meisje aan zat moest hij haar krijgen ook.
Plotseling werd het stil rond het kampvuur.
Ze stond op en keek de kring rond.
“Bonjour” zei ze.
Ik hield mijn adem in en keek naar haar ogen. Het vuur zorgde ervoor dat ze nog gouder leken.
“Hallo allemaal, leuk dat jullie er allemaal zijn.”
Ik keek verbaasd. Ze sprak gewoon Nederlands.
“Jullie zijn volgens mij allemaal Nederlands, dus kan ik gewoon in mijn eigen taal spreken.” Ze lachte even.
“Voor degene die mij nog niet kennen, ik ben Sophie.”

***

Vooruit nog een stukje (: Happy Holiday everyone!!

Reageer (5)

  • Semantiek

    leuk!

    1 decennium geleden
  • Dinnetje

    Whahahahahha. TJA hij ook een hartverzwakking minder. Nederlands<3333 Ik haat nederland soms maar in dit geval juich ik er wel voor!
    Alleen nu moet hij het lef nog krijgen om tegen haar te gaan praten!
    Hopen dat je in Italië nieuwe inspiratie opdoet^^Als je snapt wat ik bedoel ahahahhah!

    Snel verder(flower)

    1 decennium geleden
  • Alissaatje

    Hahah, is ze ook nog Nederlands ook (A)

    1 decennium geleden
  • Wynter

    Sophie <3 Aiden.
    Lalallala x)

    1 decennium geleden
  • emhavee

    yeah, nog een nieuw hoofdstukje :3
    GO FOR IT AIDEN! GO FOR IT! ;D
    Hele fijne vakantie!!!
    Daarna wel snel verder! (flower)

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen