Foto bij IV

Alice Potter

‘We zijn er bijna, misschien kan je je beter gaan omkleden.’
Verstoord kijk ik op, ik was in gedachten verzonken uit het raam aan het staren en mijn omgeving lichtelijk vergeten. Remus kijkt me vriendelijk aan en legt het boek dat hij aan het lezen was naast zich neer. James en Sirius zijn zo druk aan het praten dat ze pas doorhebben dat ik in beweging ben gekomen als ik al bij de deur van de coupé sta.
‘Waar ga je heen?’ James kijkt me verbaasd aan en steekt dan nog wat snoep dat hij van het karretje heeft gekocht in zijn mond. Vreetzak.
‘Omkleden.’

Als ik door de trein loop hoor ik ineens iemand achter me mijn naam roepen. Ik draai me verbaasd om en zie dat Lisa naar me toe komt lopen. Juist, Lisa. Helemaal vergeten. Normaal zit ik samen met haar in een coupé.
‘Hey. Ik zag je nergens. Zit je ook alleen?’ Ze kijkt me vriendelijk aan.
‘Nee. Ik zit bij mijn broer en zijn vrienden. Ik hoop dat je het niet erg vindt.’
‘Natuurlijk niet. Ik zie je straks nog wel, he?’ Ze klinkt even vrolijk als altijd en tot mijn opluchting lijkt ze het niet erg te vinden dat ik haar zomaar in de steek heb gelaten.
Als ik knik, glimlacht ze nog even en loopt dan weer weg. Misschien moet ik straks toch maar naast haar gaan zitten. Niet dat we echt vrienden zijn, maar ik voel me toch schuldig. Bovendien heb ik er genoeg van om aan te moeten zien hoe James voedsel naar binnen propt.

Ik loop terug naar de coupé waar mijn broer en zijn vrienden zitten, als ik ineens de stem hoor van iemand die ik liever wil vermijden. Snel kijk ik om en schiet dan snel een coupé in. Even later zie ik de Zwadderaars voorbij lopen en zucht ik opgelucht. Dan draai ik me om en zie dat ik niet alleen ben, ik voel hoe ik rood wordt als ik zie dat Lily Evers me geamuseerd aankijkt, Sneep kijkt me vooral verbaasd en geïrriteerd aan.
‘Ehm.. Ik...’ Ik wijs even achter me. ‘Moest even iemand ontwijken.’
Lily lacht even. ‘Wil je anders bij ons komen zitten?’
‘Ehm.. Nou…’ Ik kijk even naar Sneep, die niet erg vrolijk kijkt, maar dan bedenk ik me dat ik anders terug moet naar James. ‘Ja, graag. Ik heb geen zin om aan te zien hoe James snoep naar binnen werkt.’
Lily lacht weer. ‘Dat kan ik me voorstellen.’ Ze steekt haar hand naar me uit. ‘Lily Evers.’
Ik neem hem aan. ‘Alice Potter.’ En terwijl ik mijn naam uitspreek zie ik hoe Sneeps gezicht betrekt.
´Potter? Als ik James Potter?’ Hij kijkt me wantrouwig aan en als ik knik wordt dat alleen maar erger.
Twijfelend steek ik toch een hand naar hem uit. ‘In tegenstelling tot mijn broer, kan ik me wel normaal gedragen.’
Hij kijkt me even aan, pakt mijn hand aan en glimlacht, na een waarschuwende blik van Lily. ‘Severus Sneep.’


---

Ik heb even jullie hulp nodig. Ik ben heel slecht in het verzinnen van namen, willen jullie mij helpen?(A)
Ik heb alleen namen nodig, voor zowel jongens als meisjes:Y)

Reageer (31)

  • Emrys

    Uww nicee :D

    Uhm namen
    Jongens:
    Aiden
    Youandi
    Tiamo
    Peter
    Edmund

    Meisjes
    Lucy
    Susan
    Caitlin
    Yashi
    Linseey
    Nina
    Tara :3

    Ik vind Snape hier stiekem wel cool :3

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen