Foto bij VI

Chiara Standle

Als ik wakker word zie ik op mijn wekker dat het zeven uur is en het dus nog aardig vroeg in de ochtend is. Ik probeer om nog wat te gaan slapen, maar als ik na een half uur nog wakker lig krijg ik door dat het geen zin heeft.
Langzaam, om niet duizelig van te snel opstaan te worden, sta ik op. Als ik eenmaal rechtop sta, loop ik richting de badkamer om me te wassen en om te kleden. Terwijl ik bezig ben hoor ik af en toe een vermoeide kreun vanuit de slaapzaal komen.
Tegen de tijd dat ik klaar ben is iedereen in de slaapzaal eindelijk wakker. Opgewekt loop ik de slaapzaal binnen. "Goedemorgen slaapkoppen. Hoe lang hebben jullie gisteravond nog zitten kletsen? Te zien aan jullie moeheid nog erg lang. Ik heb heerlijk geslapen." Mandy kijkt me ongelovig aan. "Jij en goed geslapen? Dat gaat niet samen. Jij bent hier altijd degene die zit te zeuren over dat je bed weer een niet lekker ligt, of dat je gewoon niet lekker hebt geslapen." Geïrriteerd kijk ik haar aan. "Dus? Ik kan toch ook wel een keer lekker geslapen hebben? Het is niet alsof dat niet in mijn leven bestaat, hoor. Mandy." Wat is dat weer een leuke naam om zeurderig uit te spreken. "Ik ga eten."
In mijn eentje loop ik naar de Grote Zaal, die nog bijna helemaal leeg is. Ik neem plaats aan de Huffelpuf tafel en pak een paar broodjes kaas, die ik langzaam opeet.
Zodra ik James binnen zie lopen richt ik mijn ogen op het eten. Waar James is, is Peter ook. En ik durfde hem nou niet echt aan te kijken. Toch kon ik het niet laten om mijn ogen even over de vier jongens te laten glijden.
Pas als ik mijn broodjes al helemaal opgegeten heb, in een slakkentempo nog wel, komen Tiffany, Sophie, Claire, Mandy, Alice en Marian pas binnen. Ik blijf uit beleefdheid zitten, maar eigenlijk wil ik nu even alleen zijn, maar dat verlangen negeer ik.
Na een half uur, als mijn vriendinnen eindelijk klaar zijn met eten, lopen we met zijn allen nog even richting de leerlingenkamer om tijd te doden en boeken te pakken. Eerst een blokuur Waarzeggerij met Ravenklauw, dan Transfiguratie met Griffoendor en als laatste Oude Runen met Zwadderich. En o ja, vanavond Astronomie met Griffoendor. Ik pak alvast mijn boeken voor de hele dag, behalve Astronomie omdat dat 's avonds in het donker is. Na een tijdje is het tijd om te gaan.
Bij het lokaal aangekomen is de deur al geopend. Langzaam lopen ik en mijn vriendinnen naar binnen."Hallo?" zeg ik voorzichtig, geen idee waarom ik voorzichtig zou moeten zijn. Professor Zwamdrift geeft nog maar een jaar les op Zweinstein. Waarom zou ik dan 'bang' zijn? 'Dat hoeft ook niet, want ze is niet sterk genoeg om kwaad te worden.' denk ik bij mezelf.
Zodra we het lokaal echt ingelopen zijn komt ze tevoorschijn uit de nissen in de achterkant van het lokaal. "Goedemorgen dames. Nemen jullie gerust plaats aan één van de tafels." zei ze met een breekbare stem. Uit ervaring gaan we ergens achterin zitten.
Zodra iedereen binnen is begint de les meteen. Ik kijk uit het raam. Welk vak heeft Peter nu? Vast niet een vak als Waarzeggerij; ik zie niet in waarom hij zo'n vak zou nemen.
De les verloop aardig rustig, tot Zwamdrift opeens een gil slaakt. Nu pas heeft ze mijn aandacht. "G- Gaat alles wel goed met je, meisje?" vraagt ze aan één of andere Ravenklauwer. Die knikt twijfelend. "Weet je het zeker?" Nu schudt ze haar hoofd. "Ik ben bang, dat ik dit zal moeten mededelen. Ik denk dat we op de helft van dit jaar een leerling zullen missen. En ik weet zeker dat jij dat bent." Ik grinnik. Dit doet ze dus elk jaar. Elk jaar zegt ze dat er iemand dood zal gaan, maar dat gebeurt nooit.
Als de bel gaat sta ik meteen op. Eindelijk verlost van deze les. Ik kan niet inzien waarom ik dit vak aan het begin van dit jaar gekozen heb. O ja, toch wel, omdat al mijn vriendinnen dit vak deden en ik geen zin heb in alleen zitten.


Reageer (8)

  • SuperrCarrot

    XD
    Verduur!!!
    X


    PS: dit is sterre101

    1 decennium geleden
  • xSweetDiary

    abbo en kudooo.(flower)

    1 decennium geleden
  • Kreynta

    leuk!
    ghehe, zwamdrift krijgt weer kuren :Y)
    ik vind wormstaart eigenlijk best schattig in dit verhaal :$
    normaal heb ik een hekel aan hem, maar hier issie schattig :$:$:$
    snel verder!
    -xxx-

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen