Foto bij `04

Anne-Rose


‘Daar komt helemaal niets van in, je blijft mooi hier om je moeder te helpen met alles. Anders moet ze alles alleen doen en dat kan ze nooit aan. Dus haal dat rare idee maar weer uit je hoofd.’ Wow mijn vader leeft ook weer. ‘Ik ga wel en dat beslis ik zelf. Ik ben al volwassen hoor, en ik heb er voor gespaard. En wat ik hier allemaal al heb doorgemaakt met jullie, ik moet weg hier anders word ik helemaal gek van jullie. Ik wil niet net zoals jullie worden. Dat is ergste nachtmerrie,’ ik stond wild te zwaaien met mijn armen voor een nog dramatischer effect. Mijn ouders zeiden niks meer. ‘Ehm.. Anne-Rose, wij gaan er weer vandoor. Ben je morgenavond 8 uur bij mij om een appartement uit te zoeken?’ Vroeg Kristel. Wat een schatten zijn het ook. Ze staan nu voor de volle 100% achter me. En volgens mij willen ze me hier nou echt zo snel mogelijk weg hebben, kosten wat het kost. Ik ga ze echt missen. Hopelijk krijg ik in Engeland net zulke goede vriendinnen. Niet dat ik Lisa en Kristel wil vervangen want die zijn onvervangbaar. Maar gewoon goede vriendinnen. Kristel en Lisa stonden op en liepen naar hun jassen. Bedankt voor het wijntje en nog een fijne avond,’ zei Kristel richting mijn ouders. ‘Ja danku e wel, fijne avond,’ Lisa volgde al snel. ‘Geen dank hoor, en jullie ook nog een fijne avond.’ Mijn moeder was tenminste nog aardig genoeg om wat te zeggen. Mijn vader mompelde wat en richtte toen zijn aandacht weer op de tv. Ik liet Lisa en Kristel uit, en liep weer de woonkamer in. ‘Ik ga slapen, want ik moet morgen gewoon weer naar school toe. Slaap lekker.’ ‘Ja, je moet wel fit zijn want je examens staan voor de deur.’ ‘Ja mam, dat weet ik nou wel. Slaap lekker.’ Ik draaide me om en liep weg. ‘Slaap lekker.’ Mijn vader zei zoals gewoonlijk niets. ‘Rex, Twister gaan jullie mee naar boven?’ Ze kwamen gelijk aansprinten en renden voor mij de trap op. Ik nam ze ’s avonds altijd mee naar boven aangezien mijn vader een hekel aan ze heeft en ik anders bang ben dat hij ze wat aandoet als ze voor zijn voeten lopen. Ik deed mijn slaapkamerdeur open en ze liepen gelijk naar hun slaapplaatsen toe. Nadat ik mijn pyjama had aangetrokken en mijn tanden gepoetst had en mijn make-up er had afgehaald ging ik in bed liggen. Slapen kon ik nog niet want morgen ga ik een appartement uit kiezen, echt spannend. Ik hoop dat ik wel een leuk appartementje of misschien zelfs wel een huisje binnen mijn budget kan vinden. En anders ga ik wel huren. Ik had contact opgenomen met de mensen waar ik huis was toen ik stage liep in Engeland. Ze hadden wat boeken opgestuurd waar allemaal huizen in stonden die te koop waren of te huur in de buurt van London, en waar de dierentuin lag. Ik had er zelf nog niet in gekeken dat durfde ik nog niet, daarom ga ik samen kiezen met Lisa en Kristel. Zij weten een beetje wat voor huisjes ik leuk vind. Na ongeveer een uurtje nadenken viel ik in slaap. Totdat mijn wekker weer ging om 7 uur. Tijd om op te staan en de hond uit te laten. De kat liep dan meestal ook mee, behalve als het regent. Daarna maakte ik me klaar voor school en smeerde wat brood. Het was al 8 uur dus ik moest op schieten om mijn bus van 10 over 8 te kunnen halen. Gelukkig had ik die en was ik dus al weer onderweg naar school.

Reageer (7)

  • MCourtois

    Leuk!
    x

    1 decennium geleden
  • Wiara

    snel verder(yeah)
    xxx <3

    1 decennium geleden
  • xBarcelona

    pff ik zou echt gek worden als mijn ouders zou deden!!
    lovee it<33
    snel verduuur(flower)

    1 decennium geleden
  • Niallosaur

    Oh hier onder:
    dat was Jytte op het account van der zusje haha,

    1 decennium geleden
  • Niallosaur

    Wat een k*touders, haha,
    snel verder,(:

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen