Tussen de bomen kwamen minder mensen dan verwacht. Ik zag alleen Jane, Demetri, Felix, Aro, Renate, mijn vader en twee onbekend meisjes. Ik had verwacht dat het meer mensen waren. Van Alec had ik verwacht dat hij er was, hij probeert me zoveel mogelijk te zien, maar die meisjes heb ik werkelijk nooit gezien. Aan Santiago’s blik zag ik dat hij hun ook niet kende. Aro keek verwonderd naar Tagas. Toen richtte hij zich meer op mij. ‘Jullie weten waarschijnlijk niet waarom wij hier zijn.’ Begon hij. ‘Maar er is mij ingefluisterd dat er een nieuwe vampier was, die blijkbaar hier voor me staat.’ Hij wees naar Tagas. Ik grinnikte. ‘Aro, Tagas ken je al.’ zei ik. Aro keek verbaasd naar Tagas. ‘Al zo groot in zo’n korte tijd.’ Ik knikte. ‘Tagas, mag ik je hand?’ vroeg Aro. Tagas keek mij aan. Ik knikte bijtend op mijn lip. Tagas liep voorzichtig naar hem toe en gaf hem zijn hand. Aro sloot zijn ogen en concentreerde zich op Tagas’ gedachten. Ik beet steeds harder op mijn lip, nu wist Aro wat hij kon, en hij zal het vast en zeker een ‘Aanwinst’ vinden. Toen Aro zijn ogen opende en Tagas’ hand los liet keek hij voor een seconde bedenkelijk. Daarna keek hij naar de onbekende meisjes. Hij wenkte ze waardoor ze naar voren liepen, naar Aro. Aro legde zijn hand op de schouder van het meisje met Blond kort haar. ‘Dit is Cynthia, Cynthia hier heeft de bijzondere gave om gaves van ander uit te schakelen.’ Ik verstijfde. Aro legde zijn hand nu op de schouder van het meisje met lang bruin krullend haar. ‘En dit is Naomi en Naomi kan je met een aanraking uitschakelen, als ze dat wil.’ Bang keek ik naar Santiago. Ik hoorde geen ademhalingen achter me, ik wist gewoon dat de Cullens bang waren. Ergens leken Cynthia en Naomi wel op elkaar. Alsof Aro mijn gedachten van afstand kon lezen beantwoord hij mijn vraag. ‘Cynthia is de oudere zus van Naomi, ze waren beide op vakantie in Volterra.’ Hij hoefde zijn zin niet af te maken om te weten wat er was gebeurd.
Reageer (7)
Snel verder!!
1 decennium geledenoehh spannend!!
1 decennium geledenverder!!