“We zijn thuis!” riepRaphael door het huis toen hij samen met Sterre binnenkwam. Hij nam Sterre’sjas aan en hing de beide jassen weg. “Wat zijn jullie gaan doen? Toch geenontdeugende dingen, hé?” vroeg Lexie plagend toen de 2 hand in hand de eetkamerbinnenkwamen. Ze waren net op tijd voor het avondeten. “Gaat dat jou wat aan?”plaagde Sterre toen ze zich naast Lexie ging zitten. “Ja, eigenlijk wel ja.”Zei Lexie. Sterre lachte en keek naar Pim. Die draaide zijn hoofd weg. ‘Wat is er toch met hem?’ vroeg Sterre zich af.

Na het eten zat Sterre op haar bed met een boek,maar ze kon zich er niet op concentreren. “Verliefd zijn is een ramp.” Las ze de titel luidop. “Daar heb ik gelukkig nog niet veel van gemerkt.” Mompelde ze.Haar gedachten gingen van Raphael naar Pim. Sterre besloot om met Pim te gaan praten. Ze stond recht en liep langzaam naar de jongenskamer. Ze hief haar hand op, klaar om op de deur te kloppen. Ze aarzelde. ‘Nee, ik doe het! Ik moet weten wat er met Pim is!’ dacht Sterre en zachtjes klopte ze op de deur.“Binnen.” Hoorde ze Pim zeggen. Sterre deed de deur open. Ze zag dat Raphael aan zijn piano zat. “Hoi.” Zei hij. “Hoi.” Zei Sterre die een klein kusje aan Raphael gaf. Sterre zag nog net hoe Pim zijn hoofd wegdraaide. “Euhm… Pim, kan ik even met je spreken?” vroeg Sterre stil. “Ja hoor.” Antwoordde Pim blozend en hij stond recht. Nu stonden ze samen in de gang. “Wat is er toch met je?”vroeg Sterre. “Je doet zo raar sinds we terug zijn van Gent.” “Ik… Het is niet zo gemakkelijk, Sterre.” Zei Pim stil.“Maar zo kunnen we toch niet meer samenwerken? Wat zal er gebeuren met Emily als jij me bijna negeert?” zei Sterre. Zou ze zo te weten komen wat Pim verborg voor haar? Pim aarzelde nog altijd. “Pim, je kan het me toch wel vertellen? We zijn beste vrienden!” zei Sterre terwijl ze haar hand op Pim’s schouder legde.Pim schudde haar hand van zich af. “Sterre, ik ben verliefd op je. Denk je dat dit makkelijk is voor mij? Ik zie jou zo gelukkig met Raphael, maar ik moet ermaar op staan kijken.” Vloog Pim uit.
Liefde is een ramp - Caja Cazemier Een echte aanrader

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen