Foto bij 43°

Okay, er komt Italiaans in voor dus hier zijn de vertalingen:
Non Importa = Maakt niet uit.
Che altro sai? = Wat wil je nog weten?
Dichiarazioni = Uitspraken
Libro = Boek
Sfortunatamente = Jammer
Buonanotte = Goede nacht
Dormire bene = Slaap lekker
Ik word gewoon jullie lerares! :P
Enjoy! Kudo?

XxX

Om half negen had ik het woordenboek helemaal gelezen en ik snapte de helft al goed. Ik zuchtte en ging rechtop zitten. Santiago was er nog steeds niet en ik begon moe te worden. Ik gaapte en ging weer liggen, als hij er over een half uur nog niet was dan ging ik slapen. Maar dat ging niet zoals ik wou want ik viel meteen in slaap. Ik werd wakker door de krakende deur. Verward keek ik op. Santiago stond in de deuropening. ‘O, sorry. Ik wist niet dat je sliep’ zei hij. Ik schudde mijn hoofd. ‘Non importa’ zei ik. Hij glimlachte. ‘Geoefend?’ vroeg hij. Ik knikte. ‘Dat maakt het al meteen makkelijker’ zei hij. Ik gaapte en klopte op het bed. Hij kwam naast me zitten. ‘Che altro sai?’ vroeg hij. Ik moest even nadenken. ‘Dichiarazioni’ Hij knikte. ‘Het is meer een accent, de uitspraak is meestal al meteen goed. Italiaans is geen moeilijke taal, je moet alleen goed leren’ vertelde hij. Ik knikte. ‘Waar leer je makkelijker door? Via een leraar of via boeken?’ vroeg hij. ‘Libro’ antwoorde ik. Hij knikte en pakte een boek die hij op de grond had gelegd. ‘Dan heb je mij niet meer nodig’ zei hij met een teleurstelling in zijn stem. Ik pakte het boek aan. ‘Sfortunatamente’ fluisterde ik. Door zijn glimlach wist ik dat hij het gehoord had. ‘Dan laat ik je nu wel weer slapen’ zei hij. Ik knikte en legde het boek op mijn nachtkastje. ‘Buonanotte’ zei ik. Hij glimlachte. ‘Dormire bene’ zei hij terug. Ik keek hem verbaasd aan, dat woord kon ik nog niet. ‘Slaap lekker’ lachte hij en hij verliet mijn kamer. Toen ik net goed lag werd de deur weer open gegooid, maar dit keer was het bedoeld om me wakker te maken, dat kon je horen. Geïrriteerd draaide ik me om en ik keek in het kwade gezicht van mijn vader. ‘Wat is er?’ vroeg ik. ‘Ik wil niet dat je iets krijgt met Santiago!’ riep hij boos. Ik ging rechtop zitten. ‘Waarom niet?’ vroeg ik rustig.

Reageer (10)

  • TumblrBitch

    Superfan @ Je hebt gelijk!

    1 decennium geleden
  • Dreambelievr

    1) Je dochter bespioneren is zo cliché en volgens mij zelfs verboden. Ik dacht dat iedereen recht had op privacy?
    2) Hij mag blij zijn voor haar dat ze iemand ontmoet die ze leuk vind...
    Maar als vader moet ik hem wel een 10 voor zorgzaamheid geven. Zijn gemiddelde gaat hierdoor aanzienlijk omhoog. Zeker dat hij dit nooit eerder gedaan heeft?

    1 decennium geleden
  • Ziyi

    Heb je een bezem want ik wil alec meppen(nerd)
    Ik vind Santiago een schatje:9~

    1 decennium geleden
  • oomsjes16

    snel verder!!

    1 decennium geleden
  • Allysae

    alec gedraagt zich als een veelste strenge vader
    net zoals mijn stiefvader ik mag nog geen eens met jongens die hij niet kent omgaan
    snel verder

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen