Foto bij 16.

‘Hé!’ Schreeuwde Quinn door de kantine heen, onze kant op. Ze zwaaide wild met haar arm toen ze zag dat ik haar kant op keek. Ik zwaaide lachend terug en stootte Josh aan. ‘Ik ga daar heen, ga je mee?’ Josh schudde zijn hoofd. ‘Neh, ik ga bij mijn normale clubje zitten. Maar ik heb straks na school training, dus je moet op me wachten. Vind je dat erg?’ Ik schudde mijn hoofd. ‘Nee, ik ga wel in de bibliotheek zitten, dan heb ik mijn huiswerk vast af.’ Josh knikte, glimlachte even naar me en liep naar zijn clubje toe terwijl ik naar Quinn toe liep. Ze glimlachte breed naar me toen ik naast haar op een stoel plofte en mijn tas naast me op de grond liet vallen. Sam zat aan de andere kant naast haar. ‘Zeg, waarom zitten jullie hier maar met z’n tweeën?’ vroeg ik verbaast. We zaten nu met z’n drieën op de trap in het hoekje van de kantine. Quinn haalde haar schouders op. ‘Oh, gewoon. We hadden niet zo’n zin om bij de andere te gaan zitten.’ Ik knik en haal een flesje vitaminewater uit mijn tas. ‘Dus, hoe was je eerste ochtend hier op McKinley High?’ ‘Viel reuze mee. Ik heb een hele aardige leraar voor Spaans.’ Quinn keek me glimlachend aan. ‘Meneer Schuester?’ gokte ze. Ik knikte. ‘Ja, die!’ Quinn begon te lachen en Sam grinnikte even, voor hij zijn tanden in een boterham zette. ‘Die is heel aardig ja. Hij leidt de Gleeclub.’ Even was ik verward.
‘Ja, over dat. Ik kwam die Kurt tegen in de damestoiletten – geen idee wat hij daar deed – en hij vroeg of ik mee ging naar Glee, omdat hij me… Nou ja, omdat hij me heeft horen zingen en hij zei dat het heel mooi was.’ Quinn keek me aan. ‘Ik snap wat je bedoeld. Je houdt van zingen en zou best bij Gleeclub willen als het goed bevalt, maar je bent bang dat je dan meteen naar de bodem van de voedselketen zakt.’ Ik knikte even. ‘Ja,’ mompelde ik zacht. ‘Dat klopt.’ Sam maakte een geluidje en ik zag hoe hij een hap doorslikte, voor hij begon te praten. ‘Dat had ik ook, op het begin. Ik dacht dat ik meteen gepest zou worden, omdat ik ‘the new kid’ was. Maar toen kwam ik erachter dat iedereen in Gleeclub elkaar steunt en dat het een hele hechte groep is. Geen een opmerking of daad kan daar tussendoor komen. Ik vind dat je gewoon eens moet komen kijken en naar jou mening moet kijken. De andere kinderen op school hebben niets met jou keuzes te maken. Je moet doen wat je zelf wilt.’ Verbaast keek ik hem aan. ‘Ja, dat vind ik ook.’ Quinn nam een slok van haar flesje water. ‘Je… Jullie hebben gelijk. Ik ga wel mee, wanneer is dat?’ Sam en Quinn glimlachten naar me. ‘Vanmiddag, na de voetbaltraining. Anders kunnen Finn, Puck en ik niet.’ Ik knikte. ‘Oké, dan moet ik alleen wel tegen Josh zeggen dat ik met jullie meega, want anders wordt hij overbezorgd als hij me niet kan vinden daarna. Zouden jullie me dan thuis af kunnen zetten?’ Sam knikte. ‘Tuurlijk!’ Glimlachend bedankte ik hem en stond op, om Josh te vertellen wat mijn middagplannen waren. Ik zocht de kantine af en liep daarna naar het groepje football spelers toe. ‘Hé Josh,’ groette ik mijn broer toen ik bij het groepje stond. De jongens keken me aan. ‘Oh, hé Jane. Wat is er?’ Ik voelde de blikken op me branden. ‘Kan ik je even spreken?’ Josh knikte en liep met me een eindje van het groepje af. ‘Ik ga vanmiddag met Quinn en Sam mee. Dus je hoeft niet op me te wachten na je training. Sam brengt me thuis.’ Josh knikte. ‘Is goed.’ Ik wou al weglopen. ‘Hé sis! Niet te laat thuis komen vanmiddag hè?’ riep Josh me na. Ik draaide me om en schudde mijn hoofd. Josh stak zijn duim op en liep weer terug naar zijn groepje en ik liep grijnzend terug naar Quinn en Sam.

Reageer (7)

  • Abduction

    Yaaaay, IRIS IRIS IRIS. <33

    1 decennium geleden
  • xmiessx

    Verderrr!!

    1 decennium geleden
  • Joshifer

    Jeeej :D ik denk dat ze wel bij Gleeclub komt ^^
    Verderrrr!

    1 decennium geleden
  • xxMissJonas

    zegt ook niets over glee club haha
    snel verder!!
    xx

    1 decennium geleden
  • NoDeatheater

    Verder!

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen